Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -2 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Atbalsta Rīgas satiksmes meitasuzņēmuma veidošanu

Rīgas domes (RD) Satiksmes un transporta lietu komiteja otrdien piekrita, ka Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme (RS) dibina meitasuzņēmumu Rīgas acs 4,5 miljonus latu vērtās integrētās informācijas sistēmas ieviešanai.

Dokumentos RS paskaidro, ka Rīgas acs dibināšana ir nepieciešama un sekmēs RS deleģēto pašvaldības funkcijās ietilpstošo pārvaldes uzdevumu izpildi, jo tiks ieviesta integrētās informācijas sistēma, lai nodrošinātu kvalitatīvu un drošu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu.

"Integrētās informācijas sistēmas ieviešanas dēļ samazināsies sabiedriskā transporta kavējumi (nobīdes no grafika) un, ņemot vērā arī plānotos drošības pasākumus, palielināsies to iedzīvotāju skaits, kas izvēlēsies sabiedrisko transportu kā optimālāko pārvietošanās līdzekli Rīgas pilsētā," uzsvērts dokumentos, norādot, ka turklāt ne RS līdzšinējā, ne plānotā darbība nav saistīta ar informācijas tehnoloģijām vai ar tām saistītu darbību veikšanu, savukārt "Rīgas acs" darbība būs tieši vērsta uz to, lai nodrošinātu Integrētās informācijas sistēmas izveidošanu un uzturēšanu pienācīgā kvalitātē.

Tāpat minēts, ka RS netiek pakļauta finanšu riskam, kas saistīts ar integrētās informācijas sistēmas administrēšanu, tādējādi neapdraudot uzņēmuma pamatdarbību.

Sagatavotais dibināšanas lēmums liecina, ka Rīgas acs pamatkapitāls būs 20 tūkstoši latu, bet uzņēmuma valdē darbosies divi valdes locekļi un valdes priekšsēdētājs. Plānots, ka kompānija Komercreģistrā tiks ierakstīta un darbību sāks pēc domes lēmuma pieņemšanas. Tiesa, uzņēmuma nosaukums vēl var tikt mainīts.

RS atgādina, ka sabiedriskā transporta integrētās kustības kontroles, pasažieru drošības un informēšanas sistēmas jeb integrētās informācijas sistēmas ietvaros sākotnēji ir plānots nodrošināt transporta līdzekļu pārvietošanās monitoringu reālā laika režīmā, maršrutu kustības grafika ievērošanas kontroli, transporta līdzekļu operatīvu vadību avārijas situācijās, situācijās, kad ir nobīdes no grafika un slodze sastrēgumstundās, un citās ārkārtas situācijās, un datu ieguvi par pasažieru plūsmām efektīvai sabiedriskā transporta kustības organizēšanai. Bez datu ieguves un analīzes, kura domāta RS iekšējai lietošanai, ir paredzēts paaugstināt pasažieru informētību par esošo situāciju līnijās, pārsēšanās iespējām citos transporta veidos vai maršrutos.

Kopumā RS šīs informācijas sistēmas ieviešanai ir izvērtējusi vairākas alternatīvas - ārpakalpojums (iepirkuma līgums uz laiku līdz pieciem gadiem), līgumiskā partnerība (publiskās un privātās partnerības iepirkuma līgums uz laiku virs pieciem gadiem), institucionālā partnerība (jaukta privāta un publiska kapitāla kopsabiedrības izveide) un RS meitaskapitālsabiedrības dibināšana, kas atzīts par optimālāko variantu.

Saskaņā ar dokumentiem integrētās informācijas sistēmas ieviešanas izmaksas kopumā veido 4,5 miljonus latu bez pievienotās vērtības nodokļa. Tostarp 99% investīciju paredzēti ritošā sastāva aprīkošanai - kopējais transportlīdzekļu skaits, kuru plānots attiecīgi aprīkot, ir 861 transporta vienība. Projektu iecerēts īstenot pa posmiem un pabeigt 2014.gada beigās.

Lielākās izmaksas veido transportlīdzekļu aprīkošana ar telemātikas un videonovērošanas iekārtām - 4,03 miljoni latu. Aprīkošana ar alkotesteriem izmaksās 276,1 tūkstoti latu, 142,3 tūkstoši latu nepieciešami telemātikas sistēmas programmnodrošinājuma iegādei, un paredzēti arī citi izdevumi.

Jau šogad investīcijas plānotas 1,2 miljonu latu apmērā, bet turpmākos trīs gadus - vidēji 1,1 miljons latu gadā.

Tiesa, dokumentos uzsvērts, ka no Rīgas pašvaldības finansējums integrētās informācijas sistēmas ieviešanai, uzturēšanai un līdzdalības iegūšanai jaundibināmajā uzņēmumā nav nepieciešams. "Rīgas acs" dibināšanas izdevumus un pamatkapitāla apmaksu ir plānots segt no RS ieņēmumiem no pārējās saimnieciskās darbības. Projektu iecerēts finansēt, piesaistot kredītresursus, taču pēc integrētās informācijas sistēmas ieviešanas ar sistēmas uzturēšanu saistītos izdevumus gan paredzēts segt no pašvaldības dotācijas un ieņēmumiem no sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

RS preses sekretārs Viktors Zaķis paskaidroja, ka integrētās informācijas sistēmas mērķis ir nodrošināt pasažieriem drošu un kvalitatīvu pārvietošanos sabiedriskajā transportā, drošu darba vietu transporta līdzekļa vadītājam un paaugstinātu pasažieru uzvedības kultūru.

"Sistēmas darbību kopumā veidos daudz un dažādi organizatoriski un tehnoloģiski pasākumi, kā, piemēram, video novērošanas ierīkošana sabiedriskajā transportā, automatizēts trauksmes izziņošanas risinājums, transporta līdzekļu aprīkošana ar kustības kontroles sistēmu, automatizēts vadītāju alkohola reibuma identifikācijas risinājums, pasažieru informēšanas un apziņošanas sistēmas modernizācija un citi," viņš klāstīja.

Pēc Zaķa teiktā, pasažieri par esošo situāciju sabiedriskā transporta līnijās tiks informēti gan verbāli, gan vizuāli - sākotnēji plānots sniegt informāciju par transporta līdzekļa atrašanās vietu, pārsēšanās iespējām, plānoto pienākšanas laiku tuvākajā pieturvietā, kā arī informāciju par grafika ievērošanu - primāri, salonā izvietotajos monitoros un audio paziņojumu veidā.

Vēlāk reālais kustības monitorings būs pieejams tīmekļa lapā un īsziņas veidā, kā arī, iespējams, WAP versijā. Vēl tālākā nākotnē iecerēts modernizēt arī pieturvietas - pieturvietās izvietojot informācijas tablo, informēja RS pārstāvis.

RS nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. Lursoft informācija liecina, ka RS 2009.gadā strādāja ar 102,224 miljonu latu konsolidēto apgrozījumu un guva 1,993 miljonu latu konsolidēto peļņu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas