Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +8 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 1. oktobris
Lāsma, Zanda, Zandis

Atbalsta Ziemeļu transporta koridora pirmā posma variantu ar vismazāko kaitējumu videi

Rīgas dome (RD) otrdien atbalstīja Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma varianta ar vismazāko nelabvēlīgo ietekmi uz vidi attīstīšanu, aģentūra BNS uzzināja domē.Saskaņā ar dokumentiem dome atbalstīja Ziemeļu transporta koridora pirmā posma trešo variantu, kas par 97% iekļaujas noteiktajā sarkano līniju koridorā - tas ir daudz labāks rādītājs nekā abiem pārējiem variantiem.

Turklāt šo variantu iespējams izbūvēt kārtās, un tas rada vismazāko nelabvēlīgo ietekmi uz vidi.Šajā novietojuma variantā tāpat kā abos parējos variantos trasi plānots sākt Vairoga ielas ceļu mezglā, kas sakrīt ar esošajām Ķīšezera un Ezermalas ielām aptuveni 2,5 kilometrus garā posmā starp Vairoga ielu un krustojumu ar Viskaļu ielu.Ceļu plānots turpināt siltumelektrocentrāles (TEC-1) stacijas tuvumā. Tālāk ceļa virzienu paredzēts mainīt uz ziemeļaustrumiem caur TEC-1 pelnu nosēdlauku teritoriju. Transporta koridoru iecerēts turpināt caur atklātu apvidu, minimāli ietekmējot Ķīšezeru un Bābelītes ezeru. Ceļš šķērsos arī Makšķernieku ciemata slēgto garāžu teritoriju un Mārkalnes ielu, kā arī mazdārziņu teritoriju Juglas kanāla austrumu krastā.Saskaņā ar dokumentiem Vides pārraudzības valsts birojs veica ietekmes uz vidi novērtējumu trim Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma novietojuma variantiem, lai izvēlētos no vides viedokļa piemērotāko trases novietojumu, rekomendējot turpināt trešā piedāvātā alternatīvā varianta būvniecības projekta izstrādi.Arī Ziemeļu transporta koridora projekta tehniskais eksperts "Faber Maunsell" atzinumā norāda, ka trešais variants ir vispiemērotākais tālākai virzībai.Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmais posms jeb Brīvības ielas dublieris ir automaģistrāle no autoceļa A2 ievada Rīgas pilsētā līdz Vairoga ielai.Lēmums par ģenerālvariantu Brīvības ielas dublierim ir nepieciešams, lai turpinātu skiču projekta izstrādi.Ziemeļu koridors ir no jauna būvējams apmēram 28 kilometrus garš lielas kapacitātes autoceļš, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, apejot pilsētas vēsturisko centru ziemeļu pusē. Rietumos tas pieslēgsies Rīgas-Jūrmalas-Ventspils autoceļam pie Priedaines, bet austrumos - pie Vidzemes šosejas Berģos. Ziemeļu koridors tiks pilnībā integrēts valsts autoceļu sistēmā, radot pieslēgumus esošajiem autoceļiem, kā arī iekļauts pilsētas ielu struktūrā, veidojot lielāku skaitu daudzlīmeņu krustojumu.Autoceļš šķērsos arī apmēram 0,8 kilometrus plato Daugavu. Ziemeļu transporta koridors ir sadalīts četros projekta posmos, un katram no tiem sākotnēji tika izstrādāti vairāki alternatīvie risinājumi.Ziemeļu koridors būs daļa no automaģistrāles "Via Baltica". Tā būvniecības aptuvenās izmaksas iepriekš ir lēstas viens miljards eiro.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas