Tajā viņš detalizēti izklāsta ieteikumus, kas būtu jāņem vērā, būvējot gājēju pazemes tuneli un divstāvu autostāvvietu zem 13.janvāra ielas, kā arī visā rajonā kopumā, iekļaujot dzelzceļa stacijas un Centrāltirgus rajonu. Aptaujātie rīdzinieki un eksperti uzskata, ka pašreizējās bodītes rada tikai netīrību un troksni, savukārt veikalu īpašnieki tuneļus uzskata par peļņu nesošām vietām.
Kaitē pilsētas tēlam
Pagaidām t/c Stockmann nav paziņojis precīzu datumu, kad plānotie
būvdarbi tunelī tiks uzsākti un kādi darbu laikā būs satiksmes
ierobežojumi. Taču to, ka būvniecība tiks uzsākta augusta otrajā pusē,
apliecina atbildīgais konsultants Baltic Development Consultancy
pārstāvis Uģis Albīns. Pašlaik notiek konkurss par būvdarbu veicējiem
Plānotajiem darbiem līdzi sekot sola J.Dripe. Galvenais arhitekts uzskata, ka pazemes apbūve ir ikvienas urbanizētas pilsētas sastāvdaļa, taču tai jābūt ērtai un cilvēkiem drošai. Kā vienu no veiksmīgākajiem risinājumiem viņš min Stokholmu, kur "tuneļi nav žurku alas, bet modernas un mūsdienīgas būves". Zviedrijas galvaspilsētā dzelzceļa stacijas komplekss atrodas pazemē, kur ir veikali un pat restorāni. J.Dripe piebilst, ka nav svarīgi, vai Rīgas tuneļos būs vai nebūs veikali, galvenais, lai tur nebūtu apšaubāmas bodītes, kurām iedzīvotāji un Rīgas viesi ietu ar līkumu, kā tas ir patlaban. "Tas nebūt nenozīmē, ka tuneļu veikaliņos obligāti jātirgo tikai un vienīgi suvenīri, bet puslicencētas videokasetes arī gluži nevajadzētu tur pārdot," piebilst pilsētas galvenais arhitekts. Viņam piekrīt arī Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūra (LTAVA). "Agrāk par padomju laikiem atgādināja publiskās tualetes, tagad stafeti pārņēmuši gājēju tuneļi. Tie bojā Latvijas kā eiropeiskas pilsētas tēlu tūristu acīs," saka LTAVA sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Normunds Ķietis. Viņš uzskata, ka tuneļos nevajag veikalus, jo tie rada lieku drūzmu.
Ienesīga vietiņa
Arī Dienas aptaujātie rīdzinieki labprātāk ietu cauri tukšam tunelim.
Marijas ielas tunelī sastaptais rīdzinieks Ivans pamanījis, ka mazie
veikaliņi tuneļos rada troksni un nekārtības. Arī nekustamo īpašumu
aģents Valdis, kuram pa ceļam uz darbu jāiziet caur tuneli, uzskata, ka
nav nekādas vajadzības pēc tuneļu veikaliem, jo viņš tajos
neiegrieztos, pat ja cenas būtu pat divas reizes zemākas.
Savukārt paši tirgotāji tuneļus pamest negrib. "Vieta bija peļņu nesoša, tāpēc žēl, ka tik drīz būs jāizvācas," saka SIA Atteka direktors Ernests Smildiņš. Viņš ir viens no uzņēmējiem, kuram pēc 16.augusta būs jāizvācas no tuneļa zem 13.janvāra ielas. E.Smildziņš gan savai sīklietu bodītei jau atradis citu mājvietu — t/c Origo tuneli. Arī SIA Marika pārstāve Biruta Lāce apgalvo, ka valūtas maiņas punkts tunelī bija ienesīgs. Pēc viņas teiktā, tuneļos pārsvarā iepērkas ne tik turīgi cilvēki, taču naudas maiņas punktu pa ceļam uz Stockmann izmantojot arī daudz ārzemnieku.