Autosalona būvniecību varētu atlikt
Autosaloniem raksturīgi
Autosalona projektu pēc SIA Motorcentrs pasūtījuma izstrādājis igauņu arhitektu birojs Salto sadarbībā ar pašmāju arhitektu Egilu Raņķi, kurš projektu ceturtdien prezentēja Rīgas pilsētas Arhitekta kolēģijai. Autosalons paredzēts divu stāvu augstumā, tā konstrukciju veidos tērauda karkass ar dzelzsbetona pārsegumiem, apdarē izmantots galvenokārt stikls. Kopumā ēkas arhitektoniskie risinājumi ieturēti autosaloniem raksturīgā stilistikā, vienīgais izņēmums varētu būt nama priekšā paredzētais panduss jeb slīpā uzbrauktuve automašīnu eksponēšanai.
Piebraukšana pie autosalona tiks atrisināta, K.Ulmaņa gatvē izveidojot papildjoslu, bet autosalona darbinieki varētu izmantot iebrauktuvi no Mežotnes ielas, piebilst E.Raņķis.
Pie ēkas paredzēta autostāvvieta aptuveni 58 automašīnām.
Nepieciešama koncepcija
Autosalona projekts izskatīšanai kolēģijā nonācis pēc Rīgas pilsētas Būvvaldes padomes lēmuma, pamatojoties uz apbūvējamā zemesgabala atrašanos stratēģiski nozīmīgā pilsētas daļā. "Lielirbes iela un Ulmaņa gatve ir pilsētas reprezentācija. Vēlamies, lai veidojas laba pilsētas fasāde," skaidro Rīgas pilsētas arhitekts Jānis Dripe. Vērtējot autosalona vizuālos risinājumus, kolēģijas pārstāvji kopumā to atzina par labu. Arhitekte Regīna Bula tikai norādīja, ka, "ņemot vērā ielas statusu, pie projekta vajadzētu piestrādāt vairāk". Viņa, tāpat kā arhitekts Edgars Bērziņš un Latvijas Arhitektu savienības prezidents Sergejs Ņikiforovs, pašvaldības pārstāvjiem ieteica veikt visa K.Ulmaņa gatves un Lielirbes ielas kvartāla izpēti un izstrādāt attīstības koncepciju, līdzīgi kā tas ir darīts Daugavas labajam un kreisajam krastam. Uz to J.Dripe norādīja, ka "Lielirbes iela ir nākamais solis pēc labā krasta".
Bizness sarūk
Skeptiski noskaņots pret plānoto apbūvi bija kolēģijai pieaicinātais žurnālists Jānis Domburs. Viņš šaubās, vai ekonomiski grūtajos apstākļos, kad autosaloni "nodarbojas ar jautājumu bankrotēt vai slēgt salonu", ir pamats jauna autosalona būvniecībai. Turklāt nākotnē uz šim pašam uzņēmumam piederošā blakus zemesgabala plānots uzcelt Mercedes Benz autosalonu. Motorcentra izpilddirektors Igors Melderis portālam diena.lv atzinis, ka lēmums par jauna salona būvniecību pieņemts laikā, kad autotirgus bija labā stāvoklī, taču tagad "laikam nebūs ekonomiski pareizi celt autosalonu". Viņš arī izvairās prognozēt iespējamās investīcijas, kas būšot atkarīgas no igauņu akcionāriem autotirgotāja Fakto.
Bijušais Motorcentra valdes priekšsēdētājs Jānis Pormalis, kura vietā valdē iecelts Igaunijas uzņēmējs Rauls Kastans, Dienai apliecināja, ka auto pārdošanas rādītāji ir samazinājušies. Saskaņā ar Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas apkopotajiem datiem 2008.gada decembrī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu 2007.gadā jaunu Nissan markas pārdoto automašīnu skaits sarucis par 6,7%, kas, salīdzinot ar citām markām, ir viens no zemākajiem rādītājiem. Piemēram, Latvijā pieprasītās Toyota markas pārdoto automašīnu skaits pērn samazinājies par 40,3%. Un tomēr J.Pormalis norāda, ka "peļņa, ko iegūst, pārdodot mazu skaitu automašīnu, tagad ir tuvu nullei", turpretī agrāk varēja gūt "labu peļņu", arī pārdodot nedaudz mašīnu.
J.Pormalis pauž cerību, ka autobiznesā "trīs gadu laikā izdosies sasniegt pagājušā gada peļņas līmeni".
Piemērots laiks
SEB bankas galvenais ekonomists Andris Vilks uzskata, ka šis nebūt nav sliktākais laiks jauna autosalona plānošanai. Viņš saka: "Ja pašai kompānijai ir iespējas un var iegūt kredītu, šis nav sliktākais brīdis būvniecībai, jo pakalpojumu un būvniecības izmaksas ir zemas. Kaut kad tirgus nāks vaļā, un tad tie, kas būs par lētu naudu uzbūvējuši, startēs no labākām pozīcijām." Taču viņš arī atgādina, ka "bankas skatās skeptiski uz biznesu, kas saistīts ar patēriņu", tāpēc uzņēmējiem būs jātiek galā pašu spēkiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.