Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Bez tramvaja Ķīpsalu neattīstīs

Vairāku transporta infrastruktūras projektu realizācija un jaunas tramvaja līnijas izveide ir priekšnoteikums Ķīpsalas vērienīgās apbūves sākšanai

Pārdaugava, realizējot visus iecerētos attīstības projektus, popularitātes ziņā varētu izkonkurēt, piemēram, Purvciemu, Mežciemu vai Teiku. Tas gan notiks vien tad, ja pilsētas vadība ne tikai akceptēs jaunas būvniecības ieceres, bet ieguldīs arī pilsētas infrastruktūrā. Piemēram, Ķīpsalā, kur taps jaunais pilsētas biznesa centrs un būs atļauta augstākā apbūve pilsētā, vērienīgo projektu būvniecība visticamāk nesāksies tikmēr, kamēr teritorijā nebūs izveidots ātrgaitas tramvajs. Kad tas notiks, pilsētas attīstības departamenta vadība pagaidām neprognozē. Tātad neprognozējama ir arī apbūves sākšana.

Lai runātu par Pārdaugavas nākotni, nekustamo īpašumu attīstītājs SIA Capitolia Group, kas šai pilsētas daļā attīsta vairākus projektus, pirmdien par to rīkoja apaļā galda diskusiju. Rīgas pilsētas arhitekts Jānis Dripe, prezentējot jaunāko Daugavas kreisā krasta koncepcijas variantu, norādīja, ka Rīga nav atteikusies no ambīcijas vismaz tuvējā Pārdaugavā un jo īpaši Ķīpsalā veidot paaugstinātu apbūvi. Lai gan jūlija sākumā UNESCO 32.sesijā Kvebekā, kur tika apspriesta Rīgas situācija un topošā koncepcija, kultūras mantojuma sargi lūdza vēl piestrādāt pie Ķīpsalā paredzētā ēku augstuma. Kopumā UNESCO šo koncepciju gan vērtējot augstāk nekā patlaban spēkā esošo Ķīpsalas detaļplānojumu. "Saprāta robežās mēs, protams, tajā vēl varam mainīt blīvumus un augstumu," saka J.Dripe, gan piebilzdams, ka pamatā 121 metru augsto apbūvi šai vietā vēl 2003.gadā pats UNESCO atbalstīja līdz ar to būtiski iebilst tam neesot pamata.

J.Dripe gan uzsvēra, ka "šodien nav vērts runāt tikai par būvniecību, ja nav arī sabiedriskā transporta". Rīgas domes pilsētas attīstības departamenta direktora p.i. Gvido Princis diskusijā atzina, ka līdzšinējās darbības nav bijušas pietiekamas, lai pilsēta tagad dinamiski attīstītos. Viņaprāt, viens no nozīmīgākajiem projektiem ir Ziemeļu šķērsojums, jo tas atbrīvotu Rīgas centru no tranzīta satiksmes un dotu iespējas attīstīt sabiedrisko transportu. Tā, piemēram, Ķīpsalas dienvidu galā plānotā attīstība var notikt vien tad, ja tiks izveidota jauna tramvaju līnija, kura vedīs no Lucavsalas līdz Podragam.

Lai gan Arco Real Estate vērtēšanas nodaļas vadītājs Māris Laukalējs Pārdaugavai prognozēja nozīmīgu nākotnes potenciālu, izskanēja arī viedoklis, ka īstermiņā nekāda potenciāla šajās teritorijās nav, jo nav jau atbilstošas infrastruktūras. Ilgtermiņā gan par to varētu runāt, jo te taps gan jaunais administratīvais centrs, jaunā bibliotēka, koncertzāle, biroju un dzīvojamās ēkas. Tā kā visi šie projekti prasīs daudz naudas, pašvaldībai tika ieteikts vairāk domāt par Rīgas brīvostas attīstīšanu, lai no tās budžetā ienāktu papildu līdzekļi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Skolotāja darbs vienmēr ir bijis stāsts par cilvēcību

Par skolotāja ikdienas darbu un viņa nozīmi jaunās paaudzes izglītošanā Guntars Gūte sarunājas ar Salaspils 1. vidusskolas skolotāju, izdevniecības Skolas Vārds matemātikas mācību līdzekļu autori...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas