"Dienvidu tilta uzbūvēšana pilsētā dod jaunu telpisko situāciju.
Teritorijā starp Salu un Dienvidu tiltu paredzēta intensīva apbūve,
tāpēc jāizstrādā vienota šīs teritorijas telpiskās un funkcionālās
attīstības koncepcija," skaidro projekta pasūtītājs, Rīgas pilsētas
arhitekts Jānis Dripe un piebilst: vienlaikus modelējot, kā nākotnē
varētu izskatīties šī teritorija, "padziļināti paskatāmies
infrastruktūras attīstību".
Estakādei saka nē
Kubs, kas uzaicināts izstrādāt Daugavas labā krasta attīstības
koncepciju, apbūvi piedāvā izvietot trīs centros: pie Salu tilta,
Dienvidu tilta un Krīdenera dambja. Arhitekti arī rosina Krasta
maģistrāli starp abiem tiltiem pacelt uz balstiem, zemes līmenī
esošo joslu vietā atstājot lēngaitas satiksmi un ļaujot gājējiem
ērti nokļūt zaļajā krasta zonā. Iecere par estakādi izplenījās asu
pilsētplānotāja Sigvarda Gravas kritiku: "Es absolūti nepiekrītu
šādam risinājumam. Estakādes ir nepievilcīgas. Nevaru iedomāties,
ka pilsētā, kurā ir krastmala, tiktu uzbūvēta šāda barjera kā
estakāde. Turklāt netiks atrisināta satiksmes caurlaides spēja. Vēl
vairāk — tā ir nelietderīga iecere un, es pat teiktu,
bezatbildība." S.Grava arī piebilda, ka citur pasaulē estakādes
nojauc, tā vietā satiksmi izvietojot pazemē.
Arī arhitekts Edgars Bērziņš apšauba šādas ātrgaitas maģistrāles nepieciešamību, pamatojot, ka "tur nav kur skriet". J.Dripe Dienai teic, ka piedāvājums no telpiskā viedokļa ir pieņemams, taču attiecībā uz transporta risinājumiem diskusijas turpināsies nākamceturtdien, 2.aprīlī. Tomēr viņš pieļauj, ka tuvākajā laikā Krasta iela saglabāsies kā patlaban, bet vēlāk, visticamāk, varētu izveidot divu līmeņu gājēju pārejas.
Laiks atvilkt elpu
Kolēģijas vidū diskusijas raisīja arī žurnālista Jāņa Dombura ierosinātais jautājums, vai šobrīd vispār ir pamatojums tik vērienīgiem apbūves plāniem. Tam piebalsoja arhitekts Andis Sīlis, sakot, ka "jābūt ārprātīgam spēkam, kas to visu stumj uz priekšu". J.Domburs uzsvēra, ka Rīgā vairs nav tik milzīgu satiksmes sastrēgumu kā iepriekš, līdz ar to transporta jautājumi, kas līdz šim bijuši prioritāri, kļūst sekundāri. Tāpēc lielāka uzmanība būtu jāvelta krastmalas sakārtošanai, dodot iespēju tur atpūsties pilsētniekiem. Tam deļēji piekrita S.Grava, kurš sacīja: "Šis ir piemērots laiks, lai atvilktu elpu. Taču sastrēgumi atgriezīsies, tāpēc šajā laikā mēs varētu sakārtot vismaz savu domāšanu. Mums ir jāpārdomā vispārējā Rīgas transporta politika un jāsāk domāt par autombiļu ierobežošanu." Līdzīgi uzskata arī J.Dripe un norāda, ka šis ir tikai projekta sākums un teritorija ir pietiekami svarīga, lai attīstītu šo koncepciju tālāk.