Laika ziņas
Šodien
Slapjš sniegs
Rīgā 0 °C
Slapjš sniegs
Trešdiena, 20. novembris
Anda, Andīna

Dienvidu tilts varētu mainīt daudzu autovadītāju ikdienas maršrutu

Būs vairāki maršruti, kurus jaunais tilts atslogos, taču virzienā uz Daugavas kreiso krastu varētu būt jauns sastrēgums

Dienvidu tilta atklāšana novembrī varētu daudziem autovadītājiem mainīt ikdienas maršrutu. Arī braukšana pa pašu tiltu būs pavisam citāda, jo Dienvidu tilts ir pirmā trīs līmeņu transporta būve Latvijā. Satiksmes eksperti norāda uz vairākiem virzieniem, kurus jaunais tilts atslogos, taču akcentē arī, ka Daugavas kreisais krasts varētu kļūt par pudeles šauro kaklu un virzienā uz to šoferi varētu sēdēt sastrēgumos.

Dienvidu tilta un estakāžu būvniecība, kas tika sākta teju pirms četriem gadiem, tuvojas noslēgumam. Jau šomēnes plānots sākt vienu no darbietilpīgākajiem noslēdzošajiem būvniecības posmiem — tilta un estakāžu brauktuves seguma asfaltēšanu. Asfaltēšana turpināsies visu augustu un septembri. Pēc tam — oktobrī, novembrī tiks izvietotas barjeras, margas un uzstādītas apgaismojuma stabu konstrukcijas, skaidro a/s Dienvidu tilts projekta vadītājs Dmitrijs Bahmanovs.

Tilts kopā ar estakādēm un pievadceļiem ir astoņus kilometrus garš. Uz tilta būs trīs joslas katrā virzienā, veloceliņi un gājēju ietve katrā pusē. Paredzēts, ka pa to auto varēs braukt ar 80 kilometru ātrumu stundā. Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans saka, ka šobrīd uz tilta nav plānoti nekādi kravas transporta ierobežojumi. Visticamāk, ka tādu arī nebūs, jo Dienvidu tilts iecerēts kā apvedceļš, kas ļauj izbraukt cauri pilsētai, neiebraucot centrā. Zināms arī, ka pār tiltu trolejbusi un tramvaji netiks laisti, bet ies jaunizveidots autobusu maršruts. Tā pieturvietas un galapunkti gan vēl nav skaidri.

Satiksmes eksperte prognozē, ka līdz ar jauno tiltu autovadītājiem radīsies jauni braukšanas paradumi, jo būs jaunas maršrutu variācijas.

"Autovadītāji tagad izmantotu jebkuru iespēju, lai paātrinātu savu kustību," spriež Rīgas Tehniskās universitātes profesore, satiksmes plānošanas uzņēmuma Imink vadītāja Ija Niedola. Viņa norāda, ka tilts varētu atvieglot braukšanu tiem cilvēkiem, kas brauc no Austrumu rajona, tas ir, no Pļavnieku puses uz centru, Mūkusalas ielas lietotājiem atvieglos braukšanu, kā arī tiem, kas dodas no Bauskas šosejas un no Ķekavas puses uz centru un uz Krasta ielu. "Daudzi autovadītāji vairs nebūs spiesti izmantot Salu tiltu," teic I.Niedola. Tomēr viņa norāda uz kādu mīnusu — kreisajā krastā uz tilta būs sastrēgums: "Labajā krastā no visiem virzieniem mašīnas sabrauks uz tiltu un tur satiksies tikai uz viena ceļa. Tas būs pudeles kakla efekts." I.Niedola norāda — kamēr netiks realizēta gan Dienvidu tilta otrā kārta, gan trešā kārta, īsto tilta labumu vēl nesajutīsim. "Tilts šobrīd slikti savienojas ar pilsētu, īpaši kreisajā krastā," saka I.Niedola.

Šomēnes sāksies Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība, kas paredz Slāvu pārvada rekonstrukciju. Taču D.Bahmanovs norāda, ka šie darbi satiksmei pār Dienvidu tiltu netraucēs. "Transporta satiksme netiks slēgta. Visu būvniecības laiku tiks nodrošināta kustība pa Slāvu dzelzceļa pārvadu un slāvu apli, nesamazinot esošo braukšanas joslu skaitu," saka D.Bahmanovs. Paredzēts, ka Dienvidu tilta otrā kārta jāpabeidz līdz 2011.gada jūlijam.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Dienvidu tilts: skaitļi un fakti

Tilta kopējais garums: 803 metri

Būvniecības sākums: 2004.gada novembris

Tilta platums: 34,28 metri

Tilta platība: 27526,84 m²

Estakādes: sešas

Braukšanas joslas: sešas, trīs katrā virzienā

Braukšanas ātrums: 80 kilometri stundā

Tilta, pievedceļu un estakāžu kopējais garums: astoņi kilometri

Dienvidu tilta pirmās kārtas izmaksas: Paša tilta kopējās izmaksas ir aptuveni 85 miljoni latu, taču kopā ar inflācijas uzcenojumu paredzams, ka tilta izmaksas sasniegs ap 133 miljoniem, bet procentu maksājumi bankai Rīgas domei šo projektu sadārdzina līdz 257,6 miljoniem latu

Arhitektūras un dizaina izstrādātāji: Arhitektonika

Dienvidu tilta būvnieki: a/s Dienvidu tilts, kuru veido sešas Latvijas būvkompānijas — a/s BMGS, a/s Latvijas tilti, SIA Rīgas tilti, SIA Skonto būve, SIA Tilts un SIA Viadukts

Avots: Dienas apkopotā informācija, www.dienvidutilts.lv

Ilustrācija: Satiksme pēc Dienvidu tilta atklāšana

Daugavas kreisais krasts


Daugavas labais krasts

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies Andorijs Dārziņš

Andorijs Dārziņš 16.01.1953. – 17.11.2024. Atvadīšanās piektdien, 22. novembrī, plkst. 14.00 Rīgas Kremācijas centra mazajā zālē. Tuvinieki

Bijušo čekistu nav

Jānis Ādamsons par ministru un sabiedriskā izlīguma ideju 1994. gadā.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas