Dienvidu tilta atklāšana novembrī varētu daudziem autovadītājiem mainīt ikdienas maršrutu. Arī braukšana pa pašu tiltu būs pavisam citāda, jo Dienvidu tilts ir pirmā trīs līmeņu transporta būve Latvijā. Satiksmes eksperti norāda uz vairākiem virzieniem, kurus jaunais tilts atslogos, taču akcentē arī, ka Daugavas kreisais krasts varētu kļūt par pudeles šauro kaklu un virzienā uz to šoferi varētu sēdēt sastrēgumos.
Dienvidu tilta un estakāžu būvniecība, kas tika sākta teju pirms četriem gadiem, tuvojas noslēgumam. Jau šomēnes plānots sākt vienu no darbietilpīgākajiem noslēdzošajiem būvniecības posmiem — tilta un estakāžu brauktuves seguma asfaltēšanu. Asfaltēšana turpināsies visu augustu un septembri. Pēc tam — oktobrī, novembrī tiks izvietotas barjeras, margas un uzstādītas apgaismojuma stabu konstrukcijas, skaidro a/s Dienvidu tilts projekta vadītājs Dmitrijs Bahmanovs.
Tilts kopā ar estakādēm un pievadceļiem ir astoņus kilometrus garš. Uz tilta būs trīs joslas katrā virzienā, veloceliņi un gājēju ietve katrā pusē. Paredzēts, ka pa to auto varēs braukt ar 80 kilometru ātrumu stundā. Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans saka, ka šobrīd uz tilta nav plānoti nekādi kravas transporta ierobežojumi. Visticamāk, ka tādu arī nebūs, jo Dienvidu tilts iecerēts kā apvedceļš, kas ļauj izbraukt cauri pilsētai, neiebraucot centrā. Zināms arī, ka pār tiltu trolejbusi un tramvaji netiks laisti, bet ies jaunizveidots autobusu maršruts. Tā pieturvietas un galapunkti gan vēl nav skaidri.
Satiksmes eksperte prognozē, ka līdz ar jauno tiltu autovadītājiem radīsies jauni braukšanas paradumi, jo būs jaunas maršrutu variācijas.
"Autovadītāji tagad izmantotu jebkuru iespēju, lai paātrinātu savu kustību," spriež Rīgas Tehniskās universitātes profesore, satiksmes plānošanas uzņēmuma Imink vadītāja Ija Niedola. Viņa norāda, ka tilts varētu atvieglot braukšanu tiem cilvēkiem, kas brauc no Austrumu rajona, tas ir, no Pļavnieku puses uz centru, Mūkusalas ielas lietotājiem atvieglos braukšanu, kā arī tiem, kas dodas no Bauskas šosejas un no Ķekavas puses uz centru un uz Krasta ielu. "Daudzi autovadītāji vairs nebūs spiesti izmantot Salu tiltu," teic I.Niedola. Tomēr viņa norāda uz kādu mīnusu — kreisajā krastā uz tilta būs sastrēgums: "Labajā krastā no visiem virzieniem mašīnas sabrauks uz tiltu un tur satiksies tikai uz viena ceļa. Tas būs pudeles kakla efekts." I.Niedola norāda — kamēr netiks realizēta gan Dienvidu tilta otrā kārta, gan trešā kārta, īsto tilta labumu vēl nesajutīsim. "Tilts šobrīd slikti savienojas ar pilsētu, īpaši kreisajā krastā," saka I.Niedola.
Šomēnes sāksies Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība, kas paredz Slāvu pārvada rekonstrukciju. Taču D.Bahmanovs norāda, ka šie darbi satiksmei pār Dienvidu tiltu netraucēs. "Transporta satiksme netiks slēgta. Visu būvniecības laiku tiks nodrošināta kustība pa Slāvu dzelzceļa pārvadu un slāvu apli, nesamazinot esošo braukšanas joslu skaitu," saka D.Bahmanovs. Paredzēts, ka Dienvidu tilta otrā kārta jāpabeidz līdz 2011.gada jūlijam.