Video pasūtītājs Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centrs (RTKIC) noliedz jebkādu slēptās reklāmas esamību. Savukārt klipa producente Līva Cielava apgalvo, ka zīmoli izvēlēti balstoties uz kvalitāti un vizuālo noformējumu.
Videomateriālā Rīga parādīta kā tūristiem pievilcīgs gala mērķis, informējot par desmit lietām, kuras jāzina par mūsu galvaspilsētu. Bez Vecrīgas, dažādām alus šķirnēm, Rīgas viesnīcām, Alberta ielas arhitektūras un Brīvdabas muzeja, tūristiem jābūt informētiem arī par airBaltic lidmašīnām, BalticTaxi taksometriem un BalticBike īrējamiem velosipēdiem.
"Tur tiek reklamēti transporta līdzekļi Rīgā," portālam Diena.lv teic RTKIC pārstāve Rudīte Leikuma, kategoriski noliedzot airBaltic un ar to saistīto zīmolu slēptu reklamēšanu. "Tie, kuri gribēs, vienmēr saskatīs kaut ko, kur piesieties. Man liekas, ka filmiņa ir jauka. Nē, reklāmas nav un tas nebija pasūtīts,”” viņa teica.
No RD budžeta Rīgas reklāmai piešķirti 9,2 tūkstoši latu. Filmas veidošana bez konkursa tika uzticēta uzņēmumam "Stylemasters production". Likumdošana neparedzot iepirkuma izsludināšanu, teica domes pārstāve. "Mums bija iepriekšēja pieredze un šobrīd viņi ir vislabākie, kāds vēl konkurss!" par “Stylemasters production” izvēli teica R.Leikuma.
RTKIC videomateriāla izveidei nenoteica nekādus ierobežojumus. Vaicāta, kādēļ netika noteikts, ka dažādu zīmolu parādīšanās reklāmā jāsabalansē, viņa teic, ka "filma ir radošs process, tādēļ to nevar ierobežot". Arī L.Cielava apstiprina, ka nekādi norādījumi netika saņemti. Līdz video pabeigšanas brīdim RTKIC nezinot, kas tajā ievietots. Atrādīts tiekot tikai gala variants, kuram arī korekcijas netika prasītas.
"Tad mums vajadzēja likt, piemēram, Czech Airlaines," ar pretjautājumu atbild L.Cielava vaicāta, kādēļ redzama tieši airBaltic lidmašīna. BalticBike velosipēdi izvēlēti, jo ar tiem, atšķirībā no citiem pieejamiem, iespējams aizbraukt vistālāk no Rīgas centra. Savukārt BalticTaxi savu vietu reklāmā izpelnījušies ar "komfortablo salonu un vizuāli pievilcīgo ārieni". Salātzaļā krāsa izceļoties vislabāk. Bet SPA salons ESPA esot "krutākais" no visiem. "Nosauciet man citu, ja tā nav," teica reklāmas producente. Viņa atzīst, ka šī salona izvēle notikusi vienpersoniski izvērtējot visus salonus.
"Ārzemēs videomateriālu izplatīs Live Riga, kas daļēji pilda mūsu funkcijas," teic R.Leikuma. Live Riga lielākais īpašnieks ir RD, tomēr preču zīme pieder aviokompānijai "airBaltic".
"Stylemasters production" arī veidoja RTKIC pasūtīto īsfilmu "Eglīte - Ziemassvētku brīnums Rīgā", par kuru Berlīnes 9.starptautiskajā Tūrisma filmu festivālā iegūta sudraba balva kategorijā "Pilsētas tūrisms", liecina uzņēmuma mājas lapā pieejamā informācija. Tāpat uzņēmums radījis reklāmas Nacionālajam Kino centram, bibliotēku attīstības projektam "Trešais tēva dēls" un citiem.
Uzņēmums pieder Ivo Kalpeniekam un Ērikam Božam. Abi īpašnieki piedalījušies šīs un arī citu reklāmu radošajā procesā.