Atkal divas joslas Mūkusalas ielas pārbūve pirms apļa jauna tirdzniecības centra Rīga Plaza celtniecības dēļ tika sākta septembra pirmajā pusē, tādējādi radot ievērojamus sastrēgumus pat vēlu vakaros un brīvdienās. Tas tāpēc, ka satiksme tika organizēta pa vienu joslu, augšup pa kalnu, liekot veikt pagriezienu uz apli 90 grādu leņķī. Pēc autovadītāju un ekspertu sūdzībām Rīgas dome uzdeva centra attīstītājiem pārplānot iebrauktuvi. Tagad izveidots slaidāks līkums, lēzenāks pacēlums un paplašināta brauktuve, lai, kravas mašīnām nogriežoties, gabarīti neizietu ārpus joslas. Lai gan visi darbi vēl nav pabeigti, šonedēļ satiksme pirms apļa atkal tiek organizēta divās joslās, kā tas būs arī turpmāk. Taču joprojām sastrēgumi ir lielāki, nekā bija pirms darbu sākšanas, jo uz kalniņa un asāka līkuma dēļ plūsma ir palēnināta. "Agrāk no labās joslas varēja uzreiz griezt uz apli, gandrīz nekad neapstājoties. Bija vēl tāda kabatiņa pie pieturas, kur varēja vispār forši izbraukt," stāsta autovadītājs Aivars, kuram ik dienu nākas apli šķērsot. Tagad vakaros reizēm sanāk stāvēt pat simt metru garā rindā. Pārbūvi plānojošā uzņēmuma SIA E.Daniševska birojs vadītājs Elmārs Daniševskis gan ir pārliecināts, ka "ir izdarīts labākais, ko varēja izdarīt. Domāju, ka visi speciālisti apliecinās, ka ir satiksmes drošības uzlabojumi". Viņš uzskaita, ka radīta skaidrība, kurā virzienā katra josla aiziet, no apļa tālāk pārnesta sabiedriskā transporta pietura un iebrauktuve blakus teritorijā, kā arī optimālā slīpumā pienāk piebraucamais ceļš, kas pēc noteikumiem nedrīkst būt platākā leņķī kā 72 grādi. "Tik un tā šis pagrieziens ir pusotras līdz divas reizes lēzenāks par jebkuru citu pieslēgumu Mūkusalas aplim," apgalvo E.Danuševskis. Nesaskatīja problēmu Pēc domes satiksmes departamenta speciālista Georgija Sovetova novērojumiem, satiksmes plūsma, salīdzinot ar iepriekšējo situāciju, ir uzlabojusies. Atzinīgi par uzlabojumiem drošības jomā izsakās arī satiksmes eksperts Edmunds Bērziņš, jo agrāk, lai iekārtotos aplī, bija jāskatās stipri atpakaļ. "Nereti ir situācijas, kad, skatoties sānis vai atpakaļ, priekšējā mašīna izdomā apstāties, un avārija ir gatava," viņš piebilst. Turpretim ass savos izteikumos par pārmaiņām ir auto raidījuma Zebra veidotājs Pauls Timrots: "Vai tad tur tik bieži bija avārijas, ka tā jāuzlabo drošība? Neesmu dzirdējis. Vai tad tā mašīna, kas brauca pa apli, neredzēja, ka viena griežas virsū? Redzēja. Tad kur bija problēma?" Viņaprāt, automašīnu plūsma iepriekš bijusi pietiekami raita un labi organizēta. "Visvairāk tas ir šokējoši tāpēc, ka XXI gadsimtā kāds vēl empīriskā veidā būvē ceļus un, kad nesanāk, tad labo," viņš norāda. Pēc P.Timrota domām, braukšana pret kalnu vietā, kur pēc tam jāveic ātrs uzrāviens, lai iekļautos satiksmes plūsmā, nav saprātīgi izveidota. Arī E.Bērziņš tam piekrīt, savukārt projektētāji norāda, ka uzbērums veidots, lai ceļš būtu labāk pārredzams. Vai mazāk mašīnu? Satiksmes eksperti jau agrāk Dienai izteica prognozes, ka pilsētā radīta kārtējā vieta, kur vienmēr būs sastrēgumi. "Vēl trakāk būs, kad atvērs tirdzniecības centru," prognozē autovadītājs Aivars. Arī E.Daniševskis piekrīt, ka Rīga Plaza, ko atklās nākamgad martā, "piesaistīs satiksmi", bet, atverot Dienvidu tiltu, satiksmes plūsma Salu tilta rajonā var samazināties. Pēc Rīgas domes satiksmes departamenta preses sekretāres Ievas Prauliņas sacītā, transporta intensitāte pār Salu tiltu kritīsies par 22% un tas skars arī Mūkusalas apli. Nokļūt uz veikalu ar automašīnu varēs ne tikai nogriežoties no apļa uz speciālu joslu, bet arī caur Bieķensalas ielu pirms apļa. E.Bērziņš gan prognozē, ka Dienvidu tilts Salu tiltu noteikti atslogs, bet ļoti ticami, ka tie, kas brauks pār Dienvidu tiltu no Purvciema puses uz Ulmaņa gatvi, tagad vairāk izmantos Mūkusalas apli.
Drošāk, bet lēnāk
Arī pēc jaunizveidotās iebraukšanas Mūkusalas aplī piekoriģēšanas un otras joslas atvēršanas automašīnu plūsma virzībā uz apli vakaros joprojām ir lēnāka, nekā bija pirms pārbūves, liekot autovadītājiem ilgāk gaidīt, liecina Dienas novērojumi. Būvētāji gan iesaka nesteigties ar vērtējumiem, jo darbi nav pabeigti, taču jau tagad uzsver, ka satiksmes organizācijā ir jūtami uzlabojumi — transporta kustība kļuvusi saprotamāka un drošāka.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.