gada lokomotīve kalpojusi Latvijā: Daugavpils, Jelgavas un Rīgas lokomotīvju depo iecirkņos, vedot līdz 2500 tonnu (30-50 vagoni) smagus kravas vilcienus. 1980. gados lokomotīve L-0312 izmantota manevru darbos Rīgas dzelzceļa mezglā, bet līdz 1999. gadam tā apkalpoja atsevišķus tūristu un svētku vilcienus.Lokomotīve vēl salīdzinoši nesen bija darba kārtībā – tvaika katla ekspluatācija tika atļauta līdz 2010. gada 19. decembrim. Tomēr, lai tvaika lokomotīvi eksponētu muzejā, bija nepieciešams to restaurēt. Restaurācijas procesa laikā ar ūdens strūklu un mehāniskajiem līdzekļiem no daudzajiem krāsas slāņiem un biezās mazuta kārtas tika attīrīts lokomotīves rāmis, katla apšuvums, kabīne, riteņpāri un tenderis. Pēc metāla zudumu vietu likvidēšanas un metinājuma šuvju mehāniskās apstrādes lokomotīvi nogruntēja un nokrāsoja, pilnībā atjaunojot tās sākotnējo krāsojumu. Restaurēta arī lokomotīves vadītāja kabīne un vadības iekārta.Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā šobrīd ir aplūkojama gan mazākā (Ml-631), gan lielākā Latvijas dzelzceļos izmantotā tvaika lokomotīve – L-0312. Laikā līdz 1955. gadam Kolomnas, Brjanskas un Luganskas rūpnīcās tika izgatavotas 4200 lokomotīves.
Dzelzceļa muzejā apskatāma lielākā tvaika lokomotīve Latvijā
Sākot ar 1. decembri Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja āra ekspozīcijā ir apskatāms jauns eksponāts – restaurētā 126 tonnas smagā, jaudīgākā tvaika lokomotīve.Lokomotīve L-0312 izgatavota 1948. gadā Kolomnas lokomotīvju būves rūpnīcā. Sākotnēji tā nosūtīta uz PSRS Rietumu dzelzceļa Roslavļas depo. Kopš 1963.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.