Lai šādi kompensētu nepietiekamo valsts un pašvaldības dotācijas apjomu RS, līdzīgs samazinājums gaidāms arī autobusu maršrutos. "Tas ir pieņemams apmērs," saka satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK), uzskatot, ka samazinājums nav tik būtisks, lai cilvēki vispār atteiktos no sabiedriskā transporta. Valsts nemaksā Sākotnēji RS domei prasīja 73,3 miljonus latu lielu dotāciju, kas paredzēja transporta apjoma samazinājumu aptuveni par 5%. Pašvaldība nav gatava piešķirt šādu summu un nākamā gada budžeta projektā paredzējusi 62,7 miljonus latu, kas ir par 18 miljoniem vairāk nekā šogad. Lai iekļautos šajā finansējumā, RS samazinājusi visas iespējamās pozīcijas, kuras nav saistītas ar obligātajiem maksājumiem. "Darba samaksas pieaugums apturēts, samazināta pamatlīdzekļu iegāde, atjaunošana, administrācijas izdevumi un citi," uzsver RS preses sekretāre Iluta Bērziņa. Investīciju programmā saglabāta vien zemās grīdas tramvaja ieviešana un jaunu trolejbusu iegāde, jo šo projektu neturpināšana nozīmētu finansiālas sankcijas. Nākamgad nav plānots palielināt braukšanas tarifus un gūt lielākus ienākumus no biļešu pārdošanas. Tādēļ, lai varētu strādāt piešķirtā finansējuma apmēros, uzņēmumam jāsamazina darba apjoms, saka I.Bērziņa. Viens no iemesliem šādai rīcībai ir mazā valsts dotācija. Šogad tai saskaņā ar likumu bija jābūt 16 miljoniem, bet valsts piešķīra tikai septiņus miljonus. "Nākamgad rēķināmies ar valsts dotāciju šī gada apmērā," piebilst I.Bērziņa. Skaidrojumu par finansējuma apmēru Satiksmes ministrija pirmdien Dienai nesniedza.Reisi arī pieaugs Šīs nedēļas beigās ar izmaiņām varēs iepazīties RS mājaslapā, bet pieturvietās jaunie saraksti būs no decembra pēdējās nedēļas. "Ir tādi maršruti, kuros veikts samazinājums tikai sestdienās, svētdienās, ir tādi, kuros visās dienās, ir arī maršruti, kuros izlaidums palielināts, piemēram, tāds ir 4.tramvaja maršruts," stāsta I.Bērziņa. Maršrutā neizbrauks uz līnijas vidēji 25 trolejbusi un 10 tramvaju vagonu jeb pieci sastāvi. Izmaiņas gan neattieksies uz rīta un pēcpusdienas stundām, kad pasažieru plūsma ir visintensīvākā. Pret reisu samazināšanu pirmdien pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā iestājās JL domes frakcija. Deputāts un komisijas priekšsēdētājs Juris Zvirbulis (JL) uzskata, ka "taupīt uz rīdzinieku interesēm ir nepieņemami" un pašvaldībai jādomā, kā palielināt dotāciju RS. Viņaprāt, naudu iespējams atrast, reorganizējot domes administratīvo aparātu. A.Požarnovs uzskata, ka budžets tā jau ir sabalansēts, lai varētu ko pārdalīt. "Var noņemt no citām programmām, taču to var skatīt uz budžeta grozījumiem," viņš skaidro. Pēc A.Požarnova domām, reisu samazinājums sabiedriskā transporta loma pilsētas satiksmē nemazinās: "Laiks, uz kuru apjoma samazinājums attiecas, ir tas, kad sabiedriskajam transportam ir vismazākais piepildījums." Savukārt J.Zvirbulis ir drošs, ka cilvēki tagad daudz biežāk izvēlēsies iet kājām, braukt ar velosipēdu vai automašīnu. Biļešu pārdošanas apjomi rāda, ka šajā gadā RS pārdevusi par 8% mazāk biļešu. "No tā būtu jāsecina, ka pasažieru ir mazāk, bet domājam, ka daļa nemaz nepērk biļeti. Taču mums nav datu, lai izdarītu objektīvus secinājumus," piebilst I.Bērziņa.
Ielās mazāk tramvaju un trolejbusu
Par desmito daļu nākamgad, visticamāk, tiks samazināts arī autobusu reisu skaits Lai sagaidītu tramvaju vai trojebusu dienas vidū un vēlā vakara stundā, iedzīvotājiem no janvāra nāksies pieturā stāvēt ilgāk, jo pirmdien Rīgas domē atbalstu guva pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) piedāvājums nākamgad vidēji par 7% samazināt reisu skaitu abos elektrotransporta veidos.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.