Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Kanālā var kuģot, strīdi paliek

A.Čaunāns tomēr vērsīsies pašvaldību lietu ministrijā, lai noteikumus mainītu.

Strīdīgie noteikumi par kuģošanu pilsētas kanālā pēc tam, kad pagājušajā nedēļā Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) tos neparakstīja, šajā otrdienā jau ar labojumiem pieņemti atkārtoti. Vai tajos atrisināti visi strīdīgie jautājumi, par ko karsti diskutēts teju mēnesi, domas dalās.

Viens no noteikumu iniciatoriem un rakstītājiem, deputāts Jānis Zaržeckis (LPP/LC) pārliecināts, ka tagad viss ir kārtībā un jau pēc divām nedēļām kanālā parādīsies pirmie kuģi. Taču uzņēmējs Ainis Čaunāns, kurš kanālā jau šovasar gribēja sākt tūristu pārvadājumus, un partija Jaunais laiks joprojām šaubās par drošību, kas atkarīga no noteiktā kuģošanas virziena pa straumei jeb no Centrāltirgus uz Andrejostu. Taisnību šajā jautājumā abi vēl centīsies rast pie reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra Edgara Zalāna (TP), aicinot viņu noteikumus apturēt.

Diena jau rakstīja, ka pirms divām nedēļām apstiprinātie noteikumi paredz ierobežot maksimāli pieļaujamo peldlīdzekļu garumu līdz astoņiem metriem, kaut Ministru kabineta noteikumos to garums noteikts līdz 12 metriem, kā arī noteica kuģošanas virzienu kanālā pa straumei, kaut drošāk no kuģošanas prakses laivu ir vadīt pret straumi. Šis noteikumu variants no spēles praktiski izslēdza uzņēmēju Aini Čaunānu, kura iepirktie tūristu kuģīši ir nepilnus 12 metrus gari un kurus komercpārvadājumu veikšanai Latvijas Jūras administrācija ļauj izmantot tikai pret straumi, jo "tā ir drošāk". Saprotot, ka pieņemtie noteikumi liegs pa kanālu vizināt tūristus un tā vietā pa to braukās pat simtiem ūdensmotociklu, domes vadība nolēma tos steidzami grozīt.

Otrdien pieņemtajos grozījumos ir vairāki labojumi. Piemēram, maksimālais braukšanas ātrums mainīts no 5 uz 7 km/h, stāvēšana būs atļauta tikai speciālās piestātnēs. Aizliegta būs arī ūdensmotociklu kustība kanālā. Pārējiem amatieru kuģošanas līdzekļiem joprojām būs jābūt līdz astoņus metrus gariem, taču ar speciālas komisijas atļaujām pārvietoties būs iespējams arī lielākām laivām. Tas A.Čaunānam teorētiski dod iespēju kuģot kanālā. To vienīgi kavē norma par kuģošanas virzienu, kas joprojām palikusi nemainīta. Proti, pa straumei — no Centrāltirgus uz Andrejostu. "Es vēl iešu runāt ar jūras administrāciju, ar kādiem noteikumiem viņi ļautu maniem kuģiem vadāt tūristus pa straumei," saka A.Čaunāns, taču tik un tā vērsīsies vēl pašvaldību lietu ministrijā, lai to mainītu, jo tai ir gala vārds noteikumu apstiprināšanā.

J.Zaržeckis joprojām iestājas, ka drošāk ir kuģot pa straumei, un to pamato ar valdošajiem vējiem. Proti, pie dienvidu vējiem grūtāk kanālā ir iebraukt pie tirgus, taču pie ziemeļu rietumu vējiem — Andrejostā. "Tā kā biežāk pie mums ir tieši otrie, lēmums sākt kuģot pie Centrāltirgus ir pareizāks," pārliecināts J.Zaržeckis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas