Otrkārt, noteikts kuģošanas virziens kanālā pa straumei no Centrāltirgus uz Andrejostu, Latvijas Jūras administrācija norādījusi, ka drošāk vadīt kuģi pret straumi. Noteikumi pārvelk krustu uzņēmēja Aiņa Čaunāna idejai par tūristu un pilsētnieku pārvadāšanu pa kanālu. Viņš jau iepircis divas XX gadsimta pastaigu laivu kopijas. ***
Jānis Zaržeckis, Rīgas domes deputāts
Mans viedoklis faktiski parādās piedāvātajā variantā. Runa ir par noteikumu veidošanas metodiku — vai mēs pielāgojam noteikumus vienai laivai, kuru nopircis kāds uzņēmējs, vai ņemam vērā kanāla parametrus un drošas navigācijas iespējas? Diskutējot vēlreiz ar koka floti, vienojāmies, ka pieļaujamais kuģa garums varētu tikt palielināts līdz 10 metriem. Noteikumos ir runa par izņēmumiem, kas pieļaujami padziļināšanas un remontdarbu veikšanai. Te varētu tikt iekļauts arī punkts par peldlīdzekļiem, ja tie veic saimniecisko darbību.
Ainis Čaunāns, Kanāla motorlaivu kompānijas īpašnieks
Uzskatu Jāņa Zaržecka pieeju par demagoģisku, jo netiek piedāvāts šāda apgalvojuma skaidrojums, piemēram, pamatots uz kompetenta vides speciālista vai organizācijas pētījumu. To, ka kanālā ir jāiet pret straumi, uzskata vairāki Latvijas koka flotes pieredzējušie kapteiņi un Latvijas Jūras administrācija, jo no kuģošanas drošības viedokļa tas ir labāk. Ar ātrumu 5 km/h viļņošanās ir nebūtiska un krastu spēj pasargāt arī virs rievsienām nostiprinājusies velēna — to ir norādījis arī Latvijas Universitātes profesors Guntis Eberhards.