Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Kravu pārvadātāji izmanto Dienvidu tiltu tranzītam; šoferiem netīk pievedceļi

Kad pirmajās dienās pēc atklāšanas uz Dienvidu tilta un tā pievedceļiem izveidojās milzīgi sastrēgumi, Rīgas dome aicināja nesteigties ar secinājumiem par tilta efektivitāti, bet dot šoferiem mēnesi laika pielāgoties. Nu tas ir apritējis un Diena vērtē, kā jaunais šķērsojums mainījis autovadītāju ikdienas maršrutus un kādi uzlabojumi veikti satiksmes organizēšanā.

Saskaitīt mašīnas nevar Kā liecina Rīgas domes satiksmes departamenta (SD) dati, kopš Dienvidu tilta atklāšanas vidējā diennakts satiksmes intensitāte pār Salu tiltu ir samazinājusies par 16,7% (no 80 696 uz 67 194 transportlīdzekļiem), savukārt pār Akmens tiltu - par 3,7% (no 54 947 uz 52 912). SD direktors Edgars Strods Salu tilta atslogojumu sauc par ļoti ievērojamu: "Praksē satiksmes intensitātes izmaiņas pat par 2% rada ļoti jūtamas izmaiņas satiksmes plūsmā." To, ka "tas ir diezgan daudz", akcentē arī inženierzinātņu doktore un satiksmes plānošanas firmas Imink direktore Ija Niedole, tomēr viņa šaubās, vai šāda automašīnu plūsma saglabāsies ilgākā periodā: "Daudzi cilvēki vēl tiltu izmanto tikai intereses dēļ. Arī es dažreiz pārbraucu, kaut arī man tas nav pa ceļam." Objektīvu novērtējumu varēs veikt pēc mēneša vai diviem, pārlicienāta I.Niedole. Tiesa, noskaidrot precīzi, cik automašīnu Dienvidu šķērsojumu lieto, nav iespējams, jo tā segumā nav iestrādātas induktīvās ķēdes, kas uzskaitītu transportlīdzekļus. SD skaidro, ka parasti mērījumu ierīces tiek izbūvētas tikai pēc objekta pabeigšanas. Pārtaisa luksoforu Vairāki autovadītāji Dienai atzīst, ka neizvēlas tiltu nesakārtoto pievedceļu dēļ. Pārdaugavas pusē, nobraucot no tilta, veidojas "pudeles kakls" un ceļš pie Bauskas ielas sašķeļas - viena josla ved uz Pārdaugavu, otra - ārā no Rīgas. "Ziepniekkalna iedzīvotājiem tas ir neizdevīgi. Jāmet tādi līkloči, ka paliek šaubīgi, vai nav izdevīgāk braukt pa Salu tiltu," novērojumos dalās ceļu projektēšanas uzņēmuma E.Daniševska birojs vadītājs Elmārs Daniševskis. I.Niedole atzīmē, ka atrast pareizo ceļu traucē informatīvo norāžu trūkums. Jāatgādina, ka drīz pēc tilta atvēršanas milzīgs sastrēgums izveidojās pie 10.tramvaja galapunkta Bišumuižā, jo tur, lai tiktu uz tilta, šoferiem jāveic kreisais pagrieziens no Bauskas ielas, kurai ir tikai viena josla katrā braukšanas virzienā, uz Bukaišu ielu. Pie zaļā signāla to spēja pagūt tikai divas līdz piecas automašīnas. SD pārstāvis Mareks Ivans stāsta, ka luksoforu signālu shēma ir koriģēta. Dienas novērojumi liecina, ka tagad nogriezties paspēj vismaz piecas automašīnas, arī rindas neveidojas tik garas. Citas satiksmes organizēšanas izmaiņas nav veiktas un nav paredzētas, atzīmē M.Ivans. Taču, tā kā uz tilta nav izvietotas videonovērošanas kameras, SD nevar objektīvi pateikt, vai neveidojas citas problēmas. Daudzi autovadītāji ir neapmierināti, ka Daugavas labajā krastā būtiski palēninājusies tikšana pāri Slāvu dzelzceļa pārvadam Slāvu apļa virzienā, un tas arī saistīts ar nepabeigtajiem pievedceļiem. Kamēr visi darbi netiks pabeigti, "diez vai ko vairāk var uzlabot", uzsver E.Daniševskis. Arī SD pilnu atdevi no tilta gaida tikai 2011.gadā, kad lietošanā nodos Slāvu satiksmes mezglu, kas izmaksās ap 313 miljoniem latu, un automaģistrāli no tilta līdz Ziepniekkalna ielai Pārdaugavā par 27,3 miljoniem latu. Tāpat kā tiltu un Slāvu apli, arī Pārdaugavas pievedceļu varētu celt a/s Dienvidu tilts, kura piedāvājums decembrī uzvarēja konkursā. Nepatīk ierobežojumi "Tas, ka ir vēl viens tilts pār Daugavu, maz ko līdz," Dienai saka Imantas kravu pārvadātāja Latkargo ģenerāldirektors Imants Mukāns. Lai gan Dienvidu tiltam nav noteikti ierobežojumi kravas transporta kustībai rīta un vakara stundās, tādi joprojām ir uz ielām un pārējiem tiltiem, kas kavē preču piegādi. "Šoferi ceļas 5.00, lai pirms 7.00 tiktu pāri tiltam. Kad viņi ostā saņem kravu, jau ir 16.00 un viņiem atkal jāgaida, kad beigsies liegums," stāsta I.Mukāns. Braukt apkārt Rīgai uz Dienvidu tiltu "ir aptuveni 100 kilometru līkums." Arī Pļavniekos bāzētā loģistikas uzņēmuma Schenker valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš uzsver, ka ierobežojumi ir jāpārskata, tomēr viņš atzīst, ka šķērsot Daugavu kļuvis vienkāršāk. "Tilts ir izdevīgs tiem, kuri dodas cauri pilsētai tranzītā, piemēram, braucot no Liepājas uz Rīgu un Daugavpili. Tas ir saīsināts maršruts, nav jābrauc caur HES," viņš stāsta. Kravu pārvadātāja Prizma pārstāvis Aivars Kārkliņš arī apliecina, ka tilts "tranzītam neslikti noder". No 1.janvāra pa Krasta ielu un Dienvidu tiltu pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) novirzīs maršruta Abrenes iela - kooperatīvs Ziedonis 12.autobusu, kas līdz šim šķērsoja Akmens tiltu. RS mājaslapā teikts, ka darbdienās autobuss kursēs vienu līdz četras reizes stundā. Dome nule kā atbalstījusi jaunos maršruta autobusu sarakstus, bet neviens no pārvadātājiem nav izrādījis vēlmi braukt pār Dienvidu tiltu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas