Rīgas domes satiksmes departamenta datu bāzes inženieris Dainis Mazkaļķis stāsta, ka pretēji prognozēm, arī pirmajā septembrī satiksmes sastrēgumi galvaspilsētas ielās un pār Daugavas tiltiem ir bijuši īslaicīgāki nekā pērn. D.Mazkaļķis to skaidro ar strauji pieaugošajām degvielas cenām un ekonomisko situāciju. Viņam piekrīt arī Hansabankas vadošais sociālekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš. "Automašīnu skaita samazināšanos galvaspilsētas ielās var skaidrot ar zemāku ekonomisko aktivitāti un iedzīvotāju vēlmi taupīt naudu," saka ekonomists. Viņš arī norāda, ka jāņem vērā šobrīd uzņēmumos notiekošā štatu samazināšana, jo daudzi kļūst par bezdarbniekiem, tāpēc mašīnu izmantot tik bieži vairs nav nepieciešams. Taupības nolūkos daudzi arī strādā mājās vai personīgā auto vietā izvēlas pārvietoties ar sabiedrisko transportu vai kājām.
Par spīti tam, pašvaldības aģentūras Rīgas satiksme (RS) dati liecina, ka pasažieru skaits, salīdzinot ar pērno gadu, pēdējos mēnešos ir samazinājies vidēji par astoņiem procentiem. RS pārstāve Iluta Bērziņa gan norāda, ka uzņēmums datus par pasažieru skaitu iegūst no pārdoto biļešu skaita, tādēļ netiek izslēgta iespēja, ka cilvēki vienkārši biežāk brauc pa zaķi.
Savukārt a/s Pasažieru vilciens (PV) dati liecina, ka strauji pieaudzis septembrim iegādāto mēnešbiļešu skaits, "taču šī tendence ir katru gadu", saka PV pārstāvis Egons Ālers.
P.Strautiņš atgādina, ka automobiļu skaita samazināšanos Rīgas ielās ir jāskata vispārējās ekonomiskās situācijas kontekstā. Tā kā intensīva apbūve Rīgas centrā un tā tuvumā vairs nenotiek, smagās mašīnas pa šaurajām centra ieliņām nepārvietojas. Kad notika intensīva dzīvojamo ēku būvniecība, pa centru pārvietojās ļoti daudz smago mašīnu, kas būtiski aizkavēja satiksmes plūsmu.
Satiksmes eksperts Pauls Timrots uzskata, ka vēl ir pāragri runāt par to, vai sastrēgumi Rīgas ielās patiešām ir mazāki. Viņaprāt, sastrēgumi rodas ne tikai lielā mašīnu skaita dēļ, bet arī tāpēc, ka Rīgas ielas ir šauras un nav paredzētas tik intensīvai satiksmei. "Tas ir savienoto trauku princips. Tas nozīmē, ka brīva vieta ilgi tukša nepaliks. Cilvēks no rīta pamodīsies, ieraudzīs, ka ielas ir tukšākas un nolems braukt ar personīgo auto. Tā nolems vairāki autovadītāji, un sastrēgums atkal ir," atzīst P.Timrots.