Atšķirībā no Daugavā jau kursējošajiem kuģīšiem Liepāja, Vecrīga, Misisipi, Jelgava un Jūrmala, kas vairāk pilda izklaides ekskursiju funkciju, jaunajā maršrutā uzsvars būs tieši uz pasažieru pārvadājumiem. Tos ar 15 minūšu intervālu ik dienu veselu mēnesi veiks Latvijas Koka flotes vecākais kuģītis Darling. Vienā reisā varēs doties līdz 12 cilvēkiem.
KMK un Darling īpašnieks Ainis Čaunāns pieļauj, ka no spīķeru pieturvietas (šķērsojot spīķeru gājēju tuneli zem Krasta ielas) līdz Zaķusalai varēs nokļūt aptuveni divās trīs minūtēs. "Tas rīdziniekiem, pilsētas viesiem un īpaši LTV darbiniekiem dos iespēju daudz ātrāk nokļūt no Vecrīgas uz Zaķusalu, par to maksājot vien 50 santīmu, kas atbilst sabiedriskā transporta cenai," saka A.Čaunāns.
Kā norāda LTV sabiedrisko attiecību speciālists Ģirts Valdīšna,
televīzijas darbiniekiem kuģītis varētu būt izdevīgs kaut vai
sastrēgumu laikā. "20.trolejbuss, kurš kursē no Raiņa bulvāra līdz
televīzijai, bieži kavē, pārējie piestāj tikai uz Salu tilta un
sastrēgumu laikā tik un tā nedod cerības kaut kur nokļūt operatīvi,"
atzīst Ģ.Valdīšana un prognozē, ka kuģītis LTV darbinieku vidū varētu
kļūt populārs.
Zigzaga maršruts
Ja maršruts būšot pieprasīts, A.Čaunāns apsver iespēju pasūtīt divus jaunus ātrgaitas kuģus (tās nav pastaigu laivas, ar kurām uzņēmējs vēlējās vizināt pilsētas kanālā — red.), lai nākamsezon atvērtu vēl vairākus jaunus maršrutus. "Iecerēts, ka maršruts zigzagā varētu iet pa Daugavu — piestātnes būtu pie Andrejostas, Hansabankas Ķīpsalā, Lielā Kristapa, Radisson SAS Daugavas, Strēlnieku pieminekļa un spīķeriem," saka A.Čaunāns. Šajā maršrutā ar 15 minūšu intervālu brauktu divi kuģīši — īsti "darba kuģi bez liekas romantikas", un brauciens no viena gala līdz otram ilgtu pusstundu. "Patlaban nezinu citu veidu, kā tikt no viena krasta uz otru īsākā laikā," viņš stāsta.
Uzņēmējs cer, ka līdz nākamajai sezonai izdosies panākt arī upju pasažieru pārvadājumu regulējošo likumu sakārtošanu, īpaši par piestātnēm. Diena jau savulaik ir rakstījusi, ka stacionāro piestātņu nomas tiesības iegūst viena kompānija, tādējādi ierobežojot pārējo iespējas pietauvoties.
"Faktiski šīs pieturvietas ir publiskas vietas, pie kurām var piebraukt
tikai pasažieru izlaišanai un uzņemšanai, nevis pastāvīgai stāvēšanai.
Pretējā gadījumā iznāk, ka viens par simt latiem paņem un nopērk
monopoltiesības uz visu Vecrīgu," uzsver A.Čaunāns.
Jāizstrādā koncepcija
To, ka ūdens satiksmei gan atpūtas, gan Daugavas šķērsošanas nolūkā Rīgā ir nākotne, nosaka arī pilsētas attīstības plāns 2006.—2018.gadam. Tur kuģīšu satiksme ierindota kā viens no sabiedriskā transporta veidiem.
Uzņēmums Imink, pēc Rīgas domes satiksmes departamenta pasūtījuma veicot pētījumu, konstatējis, ka prāmji kravu transporta novirzīšanai no tiltiem varētu būt efektīvi maršrutā Vecmīlgrāvis—Bolderāja, savukārt no Andrejsalas uz Podraga ielu — pasažieru pārvadāšanai. Tas gan ir ar nosacījumu, ja par Vanšu tilta šķērsošanu būtu jāmaksā.
Lai precīzāk iezīmētu ūdens transporta nākotni Rīgā, pašvaldībai vēl ir jāizstrādā upju transporta attīstības koncepcija.