Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Likvidējot autostāvvietas, Rīgā pagarināta sabiedriskā transporta josla Brīvības ielā

Likvidējot autostāvvietas ielu malās, Rīgā pagarināta sabiedriskā transporta josla Brīvības ielā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Sabiedriskā transporta josla aptuveni 1,3 kilometru garumā ierīkota tikko rekonstruētajā posmā no Bruņinieku līdz Cēsu ielai, virzienā uz Teiku. Tas izdarīts Brīvības ielas seguma atjaunošanas darbu laikā.

Ahuna-Ozola skaidroja, ka izmaiņas nodrošinās iespēju sabiedriskajam transportam apbraukt sastrēgumus un iekļauties noteiktajā grafikā. Departaments aplēsis, ka vakaru sastrēgumstundās jaunizveidotā josla ļaus samazināt braukšanas laiku par trim minūtēm, kopā ietaupot 468 minūtes vienā darba dienā.

Plānots, ka tādējādi sabiedriskā transporta josla uzlabos pārvietošanās komfortu apmēram 20 000 pasažieru, norādīja Ahuna-Ozola. Pēc viņas paustā, Brīvības iela ir noslogotākā iela pilsētā, kurā pārvietojas sabiedriskais transports, sasniedzot pat 1,38 reisu skaitu minūtē.

"Rīgā sabiedriskais transports noteikts kā viena no prioritātēm un šādas joslas ierīkotas jau vairāk nekā 15 ielās. Kā liecina Rīgas satiksmes dati, galvaspilsētā ar vienu automašīnu pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, savukārt viens sabiedriskais transports dienā pārvadā aptuveni 700 pasažierus," norādīja Ahuna-Ozola.

Jūnija sākumā apvienība Pilsēta cilvēkiem Rīgas domē iesniedza vairāk nekā 2500 iedzīvotāju parakstītu iniciatīvu par velojoslu izveidi Brīvības ielā. Vēstulē tika pausts aicinājums Rīgas domes deputātiem uzdot Satiksmes departamentam pēc remontdarbu un ielas seguma maiņas pabeigšanas Brīvības ielā ierīkot ne tikai joslas sabiedriskajam transportam, bet arī velosipēdiem.

Par šo jautājumu tika diskutēts arī Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē. "Secinājums ir, ka, neveicot pilnīgu ielas pārbūvi, nodrošināt joslas izbūvi tā, lai iedzīvotājiem būtu droši, nevar, jo iela ir dažāda platuma. Ielas platākajās vietās velojoslu izbūvēt varētu, bet šaurākajās, piemēram, posmā aiz Bruņinieku ielas - nevarētu," skaidroja Ahuna-Ozola.

Pilnīga ielas pārbūve tuvākajā laikā plānota nav, viņa piebilda.

Top komentāri

Rīdzinieks
R
Jauki, ka autobuss paātrināsies par 3 minūtēm. Diemžēl pavisam pretēji RS rīkojas ar tramvaju. Šodien tas ir kļuvis opar lēnāko transportu pilsētā. Vispirms Uzmanību, durvis aizveras debila onānista balsī, tad tramvaju apaļie luksofori, kas ļauj tiem braukt vienīgi pirmās 3 sekundes zaļš-sarkans ciklā. Dubultā stāvēšana pie luksofora pie VEF Kultūras pils. Tad <30 km/h Barona ielā; reāli ap 20. Tad pēc 8 miljonu platformu izbūves jauno tramvaju izvākšana no visnoslogotās 6. līnijas. Jaunizceptās 1.līnijas laišana caur tirgu. Lieka pietura 11.maršrutam pie Operas. Labāk būtu pretī Bastejkalnam, kur daudzi dotos uz Vecrīgu. Mašīnas tuvu nenorobežotām sliedēm, kuru dēļ tramvajs gaida kopā ar tām, piem. Kronvalda biulv.Utt.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas