Sabiedriskā transporta josla aptuveni 1,3 kilometru garumā ierīkota tikko rekonstruētajā posmā no Bruņinieku līdz Cēsu ielai, virzienā uz Teiku. Tas izdarīts Brīvības ielas seguma atjaunošanas darbu laikā.
Ahuna-Ozola skaidroja, ka izmaiņas nodrošinās iespēju sabiedriskajam transportam apbraukt sastrēgumus un iekļauties noteiktajā grafikā. Departaments aplēsis, ka vakaru sastrēgumstundās jaunizveidotā josla ļaus samazināt braukšanas laiku par trim minūtēm, kopā ietaupot 468 minūtes vienā darba dienā.
Plānots, ka tādējādi sabiedriskā transporta josla uzlabos pārvietošanās komfortu apmēram 20 000 pasažieru, norādīja Ahuna-Ozola. Pēc viņas paustā, Brīvības iela ir noslogotākā iela pilsētā, kurā pārvietojas sabiedriskais transports, sasniedzot pat 1,38 reisu skaitu minūtē.
"Rīgā sabiedriskais transports noteikts kā viena no prioritātēm un šādas joslas ierīkotas jau vairāk nekā 15 ielās. Kā liecina Rīgas satiksmes dati, galvaspilsētā ar vienu automašīnu pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, savukārt viens sabiedriskais transports dienā pārvadā aptuveni 700 pasažierus," norādīja Ahuna-Ozola.
Jūnija sākumā apvienība Pilsēta cilvēkiem Rīgas domē iesniedza vairāk nekā 2500 iedzīvotāju parakstītu iniciatīvu par velojoslu izveidi Brīvības ielā. Vēstulē tika pausts aicinājums Rīgas domes deputātiem uzdot Satiksmes departamentam pēc remontdarbu un ielas seguma maiņas pabeigšanas Brīvības ielā ierīkot ne tikai joslas sabiedriskajam transportam, bet arī velosipēdiem.
Par šo jautājumu tika diskutēts arī Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē. "Secinājums ir, ka, neveicot pilnīgu ielas pārbūvi, nodrošināt joslas izbūvi tā, lai iedzīvotājiem būtu droši, nevar, jo iela ir dažāda platuma. Ielas platākajās vietās velojoslu izbūvēt varētu, bet šaurākajās, piemēram, posmā aiz Bruņinieku ielas - nevarētu," skaidroja Ahuna-Ozola.
Pilnīga ielas pārbūve tuvākajā laikā plānota nav, viņa piebilda.
Rīdzinieks