Priekšlikums tapis pēc komitejas priekšsēdētāja Andreja Požarnova (TB/LNNK) uzdevuma izvērtēt ierobežojumu samazināšanu, jo satiksme galvaspilsētā pašlaik vairs nav tik intensīva, kāda tā bija brīdī, kad tie tika ieviesti.
Kā komitejai raksta departaments, pirms vairākiem gadiem, pieaugot transportlīdzekļu skaitam un intensitātei, palielinājās sastrēgumi uz pilsētas maģistrālajām ielām un tiltiem. Veicot satiksmes intensitātes mērījumus un analīzi, tika konstatēts, ka kravas automobiļi veido līdz pat 14% no kopējās plūsmas, kas savukārt samazina ielas vai tilta caurlaides spēju. Tajā pašā laikā, lēni braucošs kravas automobilis veido tā saucamo dinamisko “pudeles kaklu”.
Lai uzlabotu satiksmes plūsmu tika aizliegts rīta un vakara stundās kravas automobiļiem ar pilnu masu virs piecām tonnām braukt pār Akmens un Salu tiltiem, Slāvu, Augusta Deglava un Zemitāna pārvadiem, kā arī pārvietoties pa vairākām ielām abos Daugavas krastos. Pērn pēc Dienvidu tilta atklāšanas tika atcelts aizliegums satiksmei pa Slāvu pārvadu abos virzienos, pa Krasta ielu posmā no Slāvu ielas līdz Lāčplēša ielai, un Maskavas ielas posmā no Prūšu ielas līdz Slāvu ielai.
Nesen departaments veica atkārtotu satiksmes plūsmas analīzi un konstatēja, ka satiksmes intensitāte uz Salu tilta samazinājusies par 22% un uz Akmens tilta par 8%, savukārt kravas transportlīdzekļu ietekme uz kopējo satiksmes intensitāti A.Deglava ielas un Zemitānu satiksmes pārvados sastāda tikai 1-2%.
Tādēļ departaments lūdz izvērtēt iespēju atcelt kravas transportlīdzekļu braukšanas aizliegumu minētajos posmos izņemot Akmens tiltu. Šis priekšlikums tika izskatīts un atbalstīts konsultatīvās padomes sēdē Par satiksmes koordināciju Rīgā, piedaloties Ceļu policijas, VAS Ceļu satiksmes drošības direkcijas, VAS Latvijas Valsts ceļi un sabiedriskā transporta uzņēmuma speciālistiem.
Satiksmes komiteja priekšlikumu paredzējusi izskatīt otrdien.