Ieejot atstāt drēbes garderobē, pastaigāt pa veikaliem, ieēst, paskatīties kādu filmu, kā arī aktīvi pasportot sporta centrā vai paslidot slidotavā - ar šādu komfortu apmeklētājus jau pēc diviem gadiem, iespējams, Baltijā vērienīgākajā tirdzniecības, izklaides un biroju kompleksā Akropole vēlas sagaidīt lietuviešiem piederošā SIA Akropolis LV. Pagājušajā nedēļā kompleksa ieceri vērtēja Rīgas pilsētas arhitektu kolēģija. Lai gan kopumā tā projektu atbalstīja, iebildumus raisīja neskaidrie transporta infrastruktūras risinājumi.
Diena jau ir rakstījusi par lielveikalu tīkla Maxima īpašnieku Vilniaus prekyba ieceri Maskavas ielā 257, bijušās Rīgas porcelāna rūpnīcas teritorijā, uzbūvēt vērienīgu iepirkšanās centru ar atsevišķām biroju ēkām un daudzstāvu autostāvvietu, kas līdzinātos Lietuvā - Viļņā, Kauņā un Klaipēdā - esošajiem. Tajos viens no centrālajiem elementiem ir slidotava, kas atrodas pašā tirdzniecības parka vidū. Projekta īstenošanā varētu tikt ieguldīti ap 175 miljoni latu. Būvniecību iecerēts sākt šoruden, bet pabeigt 2010.gadā.
Jāskatās kompleksāk
Rīgas pilsētas arhitekta kolēģija pagājušajā ceturtdienā vērtēja pašmāju arhitektu biroja Nams piedāvātās skices, ko kopumā atbalstīja. Tika gan arī norādīts uz vēl nepieciešamajiem uzlabojumiem. Kā norāda Rīgas pilsētas arhitekts Jānis Dripe, lielākoties pretenzijas skāra projekta teritorijas ietekmi uz esošo satiksmes infrastruktūru. "Tas ir tik milzīgs objekts, tāpēc prasījām daudz kompleksāk paskatīties uz apkārtni, uz infrastruktūru," saka J.Dripe. Turklāt lūgts pievērst uzmanību arī jumta ainavām un fasādēm pret dzelzceļu un Salaspils ielu, kā arī teritorijā esošajiem kultūrvēsturiskajiem objektiem.
"Kolēģijas komentāri mums ir vērtīgs padoms, lai projektu īstenotu vēl kvalitatīvāku un tā, lai tas vēl precīzāk apmierinātu visas vajadzības un prasības," stāsta SIA Akropolis LV valdes loceklis Vjačeslavs Kostigovs. Pēc viņa teiktā, uzdotais "mājas darbs" ir saprātīgs un kompānija ir gatava to izpildīt. Pēc projekta uzlabošanas saskaņā ar Rīgas pilsētas Būvvaldes lēmumu par kompleksu tiks rīkota sabiedriskā apspriešana, kad par to būs iespēja izteikties ikvienam.
Būs vēl viena Akropole
Jāatgādina, ka savulaik bija ideja Akropoli būvēt Daugavgrīvas ielā, tomēr projekts pieklusa, jo šai rajonā nav pietiekami labi attīstīta satiksmes organizācija. Lai dotu savu artavu, kompānija dāvināja Rīgas domei sešus miljonus eiro (ap 4,2 miljoniem latu), lai tā drīzāk atrisina šīs problēmas un izbūvē satiksmes mezglu Daugavgrīvas un K.Valdemāra ielas krustojumā. Lai gan rekonstrukcija joprojām nav sākusies, iecere tur būvēties neesot atmesta - atlikta vien uz kādu gadu, diviem.