"Mēs nepelnām tik daudz, lai varētu atļauties pavilkt to samaksu, kādu tagad prasa centra stāvvietās," viņa nosaka un kopā ar vīru aizsteidzas uz 6.tramvaju, kas ved uz centru. Viņi tādi nav vienīgie, līdz veikala atvēršanai stāvvietā jau novietoti vairāki desmiti spēkratu. Lielveikals uz viņiem nedusmojas, tikai aicina auto likt tālāk no ieejām. Šis cilvēku aprēķins ir viens no skaidrojumiem, kāpēc pēdējā laikā Rīgas centrā mašīnu vērojams mazāk. To novērojis gan Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK), gan satiksmes uzraugi, ik dienu pilsētu uzraugot videonovērošanas kamerās. Pilsētā veikti arī vairāki satiksmes plūsmas uzlabošanas darbi, taču satiksmes organizētāji godīgi atzīst - sociāli ekonomiskās situācijas "veikums" ir daudz nopietnāks. Dārgāka degviela, dārgāka auto apkope, apdrošināšana un vēl kopējā dzīves dārdzība cilvēkiem likusi domāt, kam un cik tērēt, un mīcīšanās pa Rīgas centru ir vērtējama kā izšķērdība. Diena novēroja, ka cilvēki auto novieto arī pirms tiltiem un tālāk uz darbu iet kājām, savukārt autovadītāju aptaujās kāds atzīst - nolēmis ietaupīt, nebraucot ar mašīnu vismaz vienu reizi nedēļā. Tiesa, ne būtisks degvielas patēriņa kritums, ne automašīnu intensitātes mazināšanās uz maģistrālēm nav novērota. Speciālisti pieļauj, ka cilvēki nevis tērē mazāk, bet gan plāno vairāk un, iespējams, ietaupīto degvielu uz Rīgas centra rēķina kompensē garākos braucienos brīvdienās.
Mīcīties pa Rīgas centru kļuvis izšķērdīgi
Kamēr dome vēl tikai plāno Rīgā izveidot sistēmu, ka pierīgas iedzīvotāji atstāj auto pilsētas nomalē un tālāk uz centru dodas ar sabiedrisko transportu, daudzi mašīnu saimnieki šai nākotnei jau aizsteigušies priekšā. 7.50 no rīta. Lielveikala Alfa stāvvietā iebrauc Diānas vadīts sarkans Nissan džips, un tas tur stāvēs līdz vakaram.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.