Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Mudina pilsētu pielāgot riteņbraucējiem

"Zaļais vilnis" luksoforos ir pakārtots riteņbraucēju plūsmai, ziemā sniegs no veloceliņiem tiek tīrīts 24 stundas diennaktī, pilsētā izvietoti velosipēdu nomas punkti, bezmaksas riepju pumpji un saslēgi — šīs un citas "ekstras", par kurām Rīgas riteņbraucēji var tikai sapņot, ir realitāte Dānijā. Lai apzinātu, kā velosatiksme būtu jāattīsta Rīgā, ceturtdien speciālisti un veloentuziasti diskutēja starptautiskā pilsētplānošanas konferencē Velosipēds pilsētā.

Vai divi ir daudz?

Atklājot konferenci, Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) akcentēja jau paveikto: "Pēdējos gadus veloceliņu skaits Rīgā ir krietni audzis. Ir izbūvēti vairāki veloceliņi no pilsētas centra uz attālākajām vietām." Klātesošajos mēra teiktais izraisīja smīnu, iespējams, tāpēc, ka divu domes sasaukumu laikā tapuši vien divi veloceliņi — līdz Imantai un Mežaparkam. 10 gados gan pašvaldība sola Rīgu noklāt ar blīvu celiņu tīklu. Pēc Satiksmes departamenta pārstāvja Jāņa Andiņa teiktā, šogad pabeigs būvēt celiņu no Mežaparka līdz Vecmīlgrāvim un Mārupītes veloceliņu, 2011.gadā — no centra līdz Berģiem.

"Esmu jau atmetusi ar roku, ka Rīgā velosipēdu kādreiz varēs izmatot ikdienas satiksmē. Šie veloceliņi ir piemēroti tikai tūristiem," neapmierināta ar izdarīto ir rīdziniece Ieva. Viņasprāt, jāsāk ar trotuāru apmaļu nolīdzināšanu, piemēram, lai gar Daugavu varētu tikt līdz Ķengaragam, Brīvības un citās lielās uz brauktuvēm jāuzkrāso velojoslas. Velobraucēja un arhitekte Zaiga Gaile aicina veidot arī īsos celiņus pilsētas centrā, jo riteņbraucējiem nav kur palikt: "Uz brauktuves es jūtos apdraudēta, esmu redzējusi daudzus sabrauktus riteņbraucējus, bet uz trotuāra man vienmēr ir jāatvainojas."

J.Andiņš atzīmē, ka pilsētas plānojums neļauj ielas viegli pielāgot velotransportam, taču viņš atzīst, ka infrastruktūra ir ļoti svarīga — pašreiz regulāri velosipēdu izmanto līdz 7% rīdzinieku, bet, ja ielas būtu sakārtotas, to gribētu darīt 49%.

Ieguldītais atmaksājas


Dānijā velotransportu kā ātru, ekonomisku un videi draudzīgu pārvietošanās līdzekli ik dienu izmanto trešdaļa pilsētnieku, Kopenhāgenā tas ir aptuveni pusmiljons. Pārvietoties var ērti, jo tipiskas ir ielas trīs līmeņos, kur starp brauktuvi un ietvi vēl ir veloceliņi abos braukšanas virzienos. Satiksmes eksperts Trols Andersens stāsta, ka daudzviet satiksme ir pakārtota velobraucējiem — Odensē labos pagriezienus var veikt pie sarkanā signāla, jo veloceliņi nogriežas pirms luksoforiem, zaļais signāls nav jāgaida arī T veida krustojumos. Viņš uzsver, ka infrastruktūrā ieguldītie līdzekļi atmaksājas, jo gaiss ir tīrāks, ielas tukšākas, kā arī mazāk naudas jātērē par veselības aprūpi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas