Ieviešot elektronisko norēķinu sistēmu, tiks piedāvāti trīs biļešu veidi. Pirmais, plastikāta viedkarte, kas būs piemērota visiem, kas sabiedrisko transportu izmanto ik dienas. Otrais, viedbiļete 5 līdz 20 braucieniem, kas paredzēta tiem, kas sabiedrisko transportu izmanto retāk. Trešais, papīra biļete, ko varēs izmantot pilsētas viesi vai tie, kas nebūs paguvuši savlaicīgi papildināt viedkarti. Gan plastikāta viedkartes, gan viedbiļetes būs aprīkotas ar mikroshēmu. Tās, iekāpjot sabiedriskajā transportā būs jāpietuvina elektroniskajam kartes lasītājam. Tādejādi brauciens tiks reģistrēts un pasažieris būs apmaksājis braucienu. Kartes lasītājs arī ziņos, kad biļete būs jāpapildina vai jānopērk jauna — ja uz lasītāja iedegsies sarkana lampiņa, tas nozīmēs, ka limits ir izsmelts un pasažierim braucienam būs jāpērk papīra biļete pie šofera, ja dzeltena lampiņa, tad nepieciešams papildināt viedkarti vai iegādāties jaunu viedbiļeti. Papildināt viedkartes un nopirkt viedbiļetes, iemaksājot skaidru naudu, sākotnēji būs iespējams 49 biļešu automātos visās pilsētā. Kartes būs iespējams papildināt arī ar bankas pārskaitījumu internetā. Kā galvenos e-biļetes ieguvumus pasažieriem, _RS _valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens min iespēju vienu karti izmantot dažādos sabiedriskā transporta veidos, ietaupīt laiku maksājumos un krietni palielināt karšu derīguma termiņu. "Nevajadzēs pirkt biļeti mēnesim, varēs nopirkt gadam," saka _RS _vadītājs, kā, piemērus, minot skolēnus un studentus, kas varēs samaksāt uzreiz par visu mācību gadu. Tāpat ar laiku būs iespējams izveidot 24 stundas derīgu biļeti par ko īpaši interesējas ārzemju tūristi, vai arī norēķināties arī starppilsētu sabiedriskajos transportos. "Programmu vienas dienas laikā var izmainīt, ja tikai ir pieprasījums," atzīmē L.Bemhens.Izdevīga biļete būs ne tikai pasažieriem, bet arī pārvadātājam. Proti, gandrīz nemaz nebūs skaidras naudas norēķini sabiedriskajā transportā, tādēļ nebūs vairs nepieciešami konduktori, kuru atalgojums pēdējā laikā strauji audzis. Kontrolieri gan nekur nepazudīs un turpinās ķert "zaķus". " Arī maksa par pakalpojumu nemainīsies, mainīsies tikai norēķināšanās kārtība," saka L.Bemhens, norādot, ka arī tām iedzīvotāju grupām, kurām ir piešķirtas pašvaldības noteiktās atlaides, tās tiks saglabātas.Jūlija beigās _RS _sniegs detalizētu informāciju par viedkaršu saņemšanas kārtību, augustā sāksies pirmā pieteikšanās karšu saņemšanai un nākamā gada februārī sistēma mēnesi sāks strādāt testa režīmā.Sistēmas ieviešanas izmaksas ir 14 miljoni latu un ar finansēšanu, ieviešanu un apkalpošanu nodarbosies SIA _Rīgas karte_. 51% tā daļu pieder _RS_, savukārt atlikušie 49% ASV kompānijai _Affiliated Computer Services, Inc_.
Nākampavasar Rīgas sabiedriskais transports pāries uz e-biļetēm
Jau ar nākamā gada februāri Rīgas sabiedriskajā transportā tiks ieviesta vienota elektroniskā biļete, kas būs izmantojama visos galvaspilsētas sabiedriskā transporta veidos. Jūlija beigās pašvaldības SIA Rīgas satiksme sniegs detalizētu informāciju par viedkaršu saņemšanas kārtību un jau augustā tām varēs pieteikties tie rīdzinieki, kas saņem pašvaldības piešķirtās braukšanas atlaides.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.