Domes priekšsēdētājs uzdos VK ziņojumā minētos pārkāpumus izvērtēt arī domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejai un Mājokļu un vides komitejai. Šīm komitejām arī jāsagatavo priekšlikumi pašvaldības namu apsaimniekošanas uzņēmumu darba uzlabošanai.
"Birokrātijas samazināšana un korupcijas novēršana ir viena no šā sasaukuma darba prioritātēm. Gan Valsts kontroles ziņojums, gan arī sūdzības, ko Rīgas dome regulāri saņem no iedzīvotājiem, liecina, ka namu apsaimniekošanas sistēmā pastāv gan korupcija, gan slikta darba organizācija, gan lieka birokrātija," norāda N. Ušakovs. Tāpēc Rīgas dome, beidzoties priekšā stāvošajai apkures sezonai, nekavējoties realizēs namu apsaimniekošanas uzņēmumu reorganizāciju, - uzsver domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.
Jau vēstīts, ka VK revīzijā secināts, ka Rīgas pašvaldības noslēgtie līgumi, kas paredz privatizēto dzīvojamo
māju apsaimniekošanas funkcijas deleģēšanu pašvaldības
kapitālsabiedrībām, neatbilst normatīvo aktu prasībām un ļauj pienācīgi
nepildīt apsaimniekošanas uzdevumus. Apsaimniekošanai izveidoto 15 kapitālsabiedrību valžu un padomju
locekļu un atbildīgo darbinieku atlīdzībai 2008.gadā izlietoti par Ls
170 076 jeb 40% vairāk, kā būtu nepieciešams, ja katrā izpilddirekcijā
apsaimniekošanu veiktu viena kapitālsabiedrība. VK iesaka izvērtēt
dzīvojamo māju apsaimniekošanai izveidoto pašvaldības kapitālsabiedrību
skaita optimizācijas iespējas. Revīzijā
konstatēts, ka pašvaldība 2009.gadā ik mēnesi nesaņem īres maksas
peļņas daļu Ls 17 840 apmērā par 4595 pašvaldības dzīvokļu izīrēšanu. Atklāti arī citi pārkāpumi.