Būvnieki saka, ka Dienvidu tilta izmaksas ir 2—3 reizes lētākas nekā līdzīgām tiltu būvēm citās valstīs.Anonīmo ekspertu izmaksu analīzē teikts: „Aptuveni 11.8 miljardus juaņu (763 miljonus latu) izmaksājušais Handžou līča tilts Sutong Bridge krietni pārsniedz citus tiltus pāri jūras ūdeņiem, tādiem kā Bahreinu un Saūda Arābiju savienojošo dambi. Tas ir pietiekami garš, lai pār Lamanšu savienotu Lielbritāniju un Franciju.Latvijā 2008. gada beigās plāno atklāt Dienvidu tiltu, kura 1 kv.m. izmaksas būs tieši piecas reizes dārgāks nekā pasaulē garākajam jūras tiltam. Abi minētie tilti noteikti ierindosies Ginesa rekordu sarakstā, tiesa atšķirīgās kategorijās — garākais jūras tilts pasaulē un dārgākais tilts pasaulē.Pēc nodokļu maksātājiem sniegtās informācijas, ka 1 kv.m. Dienvidu tilta izmaksas ir 1 184 LVL un pieņemot, ka mūsu tilta piebraucamo ceļu konstrukcija uz grunts pamatnes ir dārgā nekā 1 kv.m. Sutong Bridge tilta virs jūras, tad iegūstam, ka mūsu tiltam ar pievadceļiem būtu jāizmaksā 220 655 552 Ls. Tas rada aizdomas par 92.7 miljonu LVL izlietojuma pamatojumu,” atsaucoties uz analīzi, raksta _Dienas Bizness_.A/s_ Dienvidu tilts _reaģējot uz anonīmo ekspertu analīzi norāda, ka tā ir nepareiza un maldinoša, jo sajauktas izmaksas ar 1. un 2.kārtu, nepareizi norādīta tilta būvniecības izmaksas uz 1 kv.m, kā arī sajaukti citi fakti. A/s _Dienvidu tilts _izsaka nožēlu, ka Dienvidu tilta izmaksas tiek salīdzinātas, neiepazīstoties ar detalizētu tilta būvniecības tāmi, kas ir uz 50 lappusēm ar aptuveni 3 000 pozīcijām un apakšpozīcijām. Visa Daugavas šķērsojuma projekta 1. kārta, kurā ietilpst arī paša tilta, kā arī estakāžu pāri Krasta un Maskavas ielai projektēšana un izbūve, izmaksās 85,5 miljonus latu. Taču kopā ar inflācijas uzcenojumu pēdējos gados paredzams, ka tilta izmaksas sasniegs ap 133 miljoniem, _Dienai_ jau iepriekš norādīja tiltu uzraugošā Rīgas domes amatpersona Eduards Raubiško, un šajā summā netiek rēķināti kredītu procentu (6, 43% gadā) maksājumi 20 gadu garumā. Ekonomikas ministrijas Valsts būvinspekcija 2004.gadā veica sniegto projekta īstenošanas aprēķinu pārbaudi. Saskaņā ar pārbaudes rezultātiem būvniecības izmaksu aprēķins orientējoši atbilst būvniecības tirgus situācijai 2003. gadā.Tilta būvnieki norāda, ka Dienvidu tilta izmaksas ir 2—3 reizes lētāka nekā līdzīgām tiltu būvēm Eiropā. Piemēram, Pelječas bridge Horvātijā (2007.-2008.g.) viena kvadrātmetra būvniecības izmaksas ir Ls 3783, bet Rion-Antirion tilta Grieķijā (2004.g.) izmaksas uz 1 kv.m ir Ls 6722. _Diena _jau rakstīja, ka tilta otrās kārtas, proti pievedceļu Daugavas labajā krastā, izmaksas būs aptuveni 313,4 miljoni latu, ko veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.
Noraida pārmetumus par Dienvidu tiltu kā dārgāko pasaulē
Anonīmi ceļu, tiltu būvnieki un arhitekti, veicot analīzi un salīdzinot Dienvidu tilta izmaksas ar šī gada maijā atklātā garākā tilta Ķīnā izmaksām, secinājuši, ka Dienvidu tiltu būtu iespējams uzbūvēt par 92,7 miljoniem latu lētāk, nekā tas paredzēts šobrīd, trešdien raksta Dienas Bizness. Komentējot šos secinājumus a/s Dienvidu tilts norāda, ka šo ekspertu norādītie salīdzinājumi ir pilnībā nepareizi un nekorekti, tādā veida maldina sabiedrību.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.