Novērst avārijas Dzirnavu un Skolas ielas stūrī palīdzēšot audits
"Uz ARS dodas grūtnieces, invalīdi, veci cilvēki un mātes ar bērnu ratiņiem. Vai tiešām vajag piedzīvot lielu traģēdiju, lai šo situāciju mainītu?" sašutis par problēmas ignorēšanu no pašvaldības puses ir blakus mājas iedzīvotājs. Domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja vietnieks Jānis Zaržeckis (LPP/LC) atbild, ka šajā vietā cieš salīdzinoši maz cilvēku, tādēļ "mēs varam pagaidīt labākus laikus un tad investēt naudu luksoforos". Arī uzkrāsot horizontālos ceļa apzīmējumus dome nesteidzas.
Nedod ceļu
Analizējot ceļu satiksmes negadījumus krustojumā, redzams, ka tos izraisa autovadītāji, kas brauc pa Skolas ielu un neievēro pirms krustojuma ar Dzirnavu ielu uzstādīto "STOP" zīmi. Pēc policijas teiktā arī divu auto sadursmē pirmdienas rītā kāds Mitsubishi markas autovadītājs neapstājās, lai palaistu pa Dzirnavu ielu braucošo BMW. Mitsubishi uzbrauca uz ietves un ietriecās ēkas sienā. Gājējs nogādāts slimnīcā.
Līdz šim gājēji krustojumā nebija cietuši, taču statistika liecina, ka katru gadu negadījumu skaits šeit pieaug: 2006.?gadā reģistrēti deviņi satiksmes negadījumi ar trīs cietušajiem, 2007.gadā — 16 negadījumi ar septiņiem cietušajiem, bet pērn — 17 negadījumi ar septiņiem cietušajiem. Šogad līdz augustam bijuši 11 negadījumi.
Pašvaldība šo krustojumu neuzskata par "melno punktu", jo par tādiem dēvē tos, kur notiek vairāk nekā 30 ceļu satiksmes negadījumu gadā. "Rīgā nevienā vietā tik daudz nav," norāda departamenta pārstāvis Mareks Ivans.
Dzirnavu un Skolas ielas krustojums ir to objektu sarakstā, kuriem nepieciešams izbūvēt luksoforus, taču rekonstrukciju būs iespējams veikt, kad budžetā būs piešķirta nauda. Vispirms vēl jāveic projektēšana. Vai līdzekļi atradīsies nākamgad, neviens pašvaldībā nevar pateikt, jo prioritāros krustojumus noteiks gada beigās pēc negadījumu statistikas apkopošanas. Vēl luksofori būtu vajadzīgi 15 vietās Rīgā, tajā skaitā Anniņmuižas bulvāra un Kleistu ielas, Krišjāņa Barona un Artilērijas ielas, Krustpils un Rencēnu ielas, Sergeja Eizenšteina, Šmerļa un Malienas ielas, Skanstes un Zirņu ielas u.c. krustojumos.
Vispirms jānāk ar otu
Lai pievērstu autovadītāju uzmanību ceļa zīmei "Neapstājoties, tālāk braukt aizliegts", departaments pērn Skolas ielas kreisajā pusē uzstādīja vēl vienu šādu zīmi. Satiksmes eksperts Pauls Timrots gan oponē, ka zīmes ir grūti saskatāmas — pirmo aizsedz ielas malās novietotie auto, otru — puķu veikala izkārtne. "Braucot pa Skolas ielu, zemapziņas līmenī arī ir sajūta, ka tā ir galvenā iela, jo Skolas iela ir asfaltēta, bet Dzirnavu iela — bruģēta," viņš stāsta. Kā pagaidu risinājumu P.Timrots piedāvā uz brauktuves uzkrāsot balto līniju pie "STOP" zīmes, kuras trūkumu viņš uzskata par nolaidību, un, iespējams, lieliem burtiem uzrakstīt vārdu "STOP".
M.Ivans stāsta, ka departaments Ceļu satiksmes drošības direkcijā ir pasūtījis šī krustojuma auditu, kas varētu piedāvāt arī ātrus risinājumus, piemēram, zīmju izcelšanu ar spilgti zaļu rāmi. "Iespējams, jau šogad varēsim zīmes padarīt saskatāmas un luksoforus nevajadzēs," teic M.Ivans. Uz jautājumu, kas traucē departamentam to izdarīt tagad, viņš atbild, ka tas vispirms vēlas uzzināt kompetentu viedokli no malas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.