Partijas (JL) Rīgas domes frakcijas deputāti paziņojuši, ka aicinās reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministru Edgaru Zalānu apturēt domes saistošo noteikumu punktu par kuģošanas virzienu, atzīstot to par bīstamu un pretlikumīgu.
Domes lēmums pa kanālu atļauj pārvietoties transportlīdzekļiem līdz 8m garumā un 2,5 metru platumā, taču ar speciāli komisijas izsniegtām atļaujām pārvietoties būs iespējams arī lielākiem transporta līdzekļiem. Jaunie noteikumi teorētiski atļauj Aiņa Čaunāna laivām vizināt tūristus un rādīt kanālmalu.
Savukārt LJA un pats Čaunāns iebilst pret apstiprinātajos noteikumos ietverto punktu par atļauto kuģošanas virzienu (Centrāltirgus - Andrejsala). “Kuģošanas drošībai ir pieņemts negatīvs lēmums. Es vēl apspriedīšos ar LJA par iespējamo pasažieru drošību, taču pašlaik ir stipri jādomā, vai bizness tiks attīstīts. Pēc šiem noteikumiem tūristu pārvadāšana ir atkarīga no straumes, vēja, nevis plāniem un grafikiem. Tas, iespējams, samazina kuģošanas intensitāti uz pusi,” Dienai pauda A.Čaunāns.
LJA ir atzinusi, ka kanālā iebraukt no Centrāltirgus puses ir bīstami straumes un vēja dēļ.
Noteikumu izstrādātājs Jānis Žaržeckis (LPP/LC) apstrīd LJA izteiktos spriedumus par kustības drošību, kā arī uzskata, ka daudz ētiskāk ir sākumā skatīties uz nesakārtoto Centrāltirgu, un tikai pēc tam baudīt sakopto kanālmalu, nevis otrādi. Savukārt Valdis Liepiņš (JL) iebilst, ka pēc J.Žaržecka ierosinājumiem, tagad braukšanas kārtību nosaka zem tiltiem dzīvojošie bomži nevis kuģu pasažieru drošība.
Noteikumos mainīts punkts par transportlīdzekļa iegrimes un laivas augstuma virs ūdens noteikšanu, jo tie ir mainīgi lielumi. Tāpat palielināts maksimālais braukšanas ātrums līdz 7 km/h, jo atsevišķi transportlīdzekļi pat tukšgaitā braucot ātrāk kā iepriekš noteikumu projektā noteiktie 5 km/h.
(papildināta ar 2. rindkopu)