Ideju aktualizējis Pilsētas attīstības departaments, pamatojoties uz iestādē veiktā audita rezultātiem, kuros šāda veida ietekmēšana minēta kā viens no korupcijas riskiem.
"Jebkurā lielā iestādē risks vienmēr pastāv, ka vadītājs uzspiež savu viedokli," norāda departamenta sabiedrisko attiecību speciāliste Marija Ābeltiņa. Viņa stāsta, ka Rīgas dome pati varētu tikt galā ar tādām situācijām, ja darbinieku iespaidošana notiktu neprofesionalitātes, nepareiza kompetenču sadalījuma dēļ u.c. Savukārt, ja tiktu konstatēti korupcijas gadījumi, tad tiktu ziņots Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.
Struktūrvienība, kas pieņemtu anonīmos zvanus, nebūtu pakļauta nevienam departamentam, tai būtu tiesības ierosināt dienesta pārbaudi vai pašai to veikt, stāsta M.Ābeltiņa, piebilstot, ka detaļas vēl ir precizējamas.
"Šādu tālruņa līnijas izveidi vērtēju pozitīvi. Ja arī iedzīvotājiem būtu iespējams sniegt informāciju, tad būtu vēl labāk," saka KNAB priekšnieka p.i. Alvis Vilks. Viņš uzsver, ka biroja kompetencē ir noziedzīgu nodarījumu izmeklēšana, savukārt iestādes iekšējie organizatoriskie jautājumi un iespējamās interešu konflikta situācijas ir iestādes vadības atbildība. "Jo uz vietas vienmēr visas problēmas ir iespējams atrisināt daudz efektīvāk," pamato A.Vilks.
Otrdien ieceri izskatīs pašvaldības pretkorupcijas komisija.
(papildināta ar KNAB viedokli 1.rindkopā, pievienota 5.rindkopa)