Budžeta projektu otrdien skatīs RD Satiksmes un transporta lietu komiteja. Uzņēmums vēstulē RD Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājam norāda - ja RD dotācija paliks 2008.gada līmenī, lai sabalansētu šā gada budžetu, ir jāsamazina šā gada izdevumi vēl par 15 miljoniem latu.
RS skaidro, ka iespējas vēl vairāk samazināt izdevumus ir ierobežotas. No 2009.gada 1.janvāra jau tika samazināts reisu skaits par 8%, un pašlaik RS vērtē iespēju samazināt reisu skaitu vēl par 8%, samazinot transporta kustību no pulksten 21, tādējādi ietaupot divus miljonus latu.
Savukārt, paaugstinot pamata braukšanas tarifu no 1.aprīļa līdz 50 santīmiem, RS cer iegūt 4,1 miljonu latu. "Rīgas satiksmes" preses sekretāre Iluta Bērziņa aģentūrai BNS skaidroja, ka šis ir viens no līdzekļu iegūšanas veidiem. Viņa arī sacīja, ka biļešu cenu diferenciācija paliek - tādējādi, ja tiks paaugstināts pamata tarifs, pie vadītāja braukšanas biļetes varēs iegādāties par 10 santīmiem dārgāk.
Rīgas mēra viedoklis nav mainījies - viņš vēl joprojām uzskata, ka braukšanas tarifu nedrīkst paaugstināt, jo, visdrīzāk, tas radīs tieši pretēju situāciju RS iecerētajam - cilvēki mazāk izmantos sabiedrisko transportu, līdz ar to RS negūšot to peļņu, kuru šobrīd iegūst no pārvadājumiem. Savukārt reisu skaita samazināšana ir izvērtējama individuāli, jo noteikti ir reisi, kur ir mazāks noslogojums. "Tomēr RS ir tā, kurai jāspēj rast citu risinājumu šajā situācijā, ne biļešu cenas paaugstināšanu. Protams, atklāts jautājums ir par valsts dotācijas apmēru sabiedriskajam transportam," J. Birka viedokli Dienai pauda viņa preses sekretāre Kristine Liepa.
Vēl papildu ieņēmumus viena miljona latu apmērā RS iegūs, samazinot uzņēmuma darbinieku atalgojumu par 15%, neveicot darbinieku veselības apdrošināšanu un pārtraucot sociālo pabalstu izmaksas.
Savukārt, samazinot braukšanas maksas atvieglojumus kādām pasažieru kategorijām, ieguvums varētu būt 7,9 miljoni latu, teikts sēdes dokumentos.
Saskaņā ar dokumentiem RS janvārī atkārtoti veica izmaksu optimizāciju, samazinot uzņēmuma darba algas, sniegto pakalpojumu apjomu un administrācijas izdevumus, kā arī apturot investīciju projektus, tādā veidā, salīdzinot ar 2008.gadu, samazinot papildu finansējumu no 28 miljoniem līdz 15 miljoniem latu.
Taču, ņemot vērā izmaiņas likumos, kā arī cenu palielinājumu elektroenerģijai, gāzei un citiem komunālajiem un citiem pakalpojumiem, šos papildu izdevumus nav iespējams samazināt, norāda RS. Kopējais RS budžeta deficīts šogad paredzēts 19 miljonu latu apmērā, taču četrus miljonus latu uzņēmums iecerējis segt ar īstermiņa kredītu.
Jau vēstīts, ka Rīgas pašvaldība dotāciju "Rīgas satiksmei" plāno atstāt pērnā gada līmenī - 44,7 miljonu latu apmērā. Iepriekš gan Rīgas mērs Jānis Birks izteicies, ka biļešu cenu paaugstināšana nav pieļaujama un RS izdevumi jāsamazina citā veidā.
"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. 2007.gadā uzņēmums pārvadāja 267,2 miljonus pasažieru, kas ir par 7% mazāk nekā 2006.gadā, iekasējot 40,4 miljonus latu, kas savukārt ir par 28,7% vairāk nekā gadu iepriekš.
RS vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.