Ja būs finansējums, iespējams, ka autobusos tiks uzstādīta īpaša ierīce, lai kontrolētu, vai vadītājs darba laikā nav lietojis alkoholu.“Tiek izskatīta iespēja ieviest īpašu sistēmu, ko, iespējams, varēsim atļauties nākamajā gadā. Sistēmas būtība – vadītāja kabīnē būs uzstādīta ierīce un vadītājam ik pēc divām stundām būs jāiepūš trubiņā. Ja izelpas dati netiks pieņemti, autobusu vienkārši nevarēs iedarbināt. Tomēr, tas ir jautājums par cenu un investīcijām,” avīzei stāsta mērs. Taču galalēmums par šādu risinājumu vēl nav pieņemts.Pēc N.Ušakova teiktā, alkohola pārbaudes pēc darba dienas beigām, pasargā pasažierus no tā, ka vadītājs atļaujas iedzert 50 gramu, taču “ja cilvēks jūk prātā, jo ar viņu ir atgadījies kaut kas psiholoģiski smags, kā tas bija Baložu avārijas gadījumā, un viņš izdzer puslitru, tad nekādas pārbaudes nepalīdzēs”. Par reformām uzņēmumā atbildīgs ilggadējais Rīgas satiksmes vadītājs Leons Bemhens. Pēc tam, kad tās būs veiktas, runāsim tālāk, uz jautājumu par L.Bemhena atlaišanu atbild N.Ušakovs. N.Ušakovs stāstīja, ka šogad RS administratīvos izdevumus ir samazinājusi par 500 tūkstošiem, kas gan neesot pietiekami, kā arī divas reizes jau samazinātas algas vadošajiem uzņēmumu darbiniekiem. Izdevumi esot jāturpina samazināt.
RS pārstāvis Viktors Zaķis min, ka minētā sistēma ir “dārga
un sarežģīta”, bet sabiedriskā transporta pasažieru drošībai "par ļaunu
nenāktu."
"Vieglajās automašīnās būvē līdzīgas ierīces,
kas neļauj mašīnas
pielaist, ja kāds sēžas pie stūres alkohola reibumā. Tā kā šādas
sistēmas jau pastāv," stāsta pārvadātāja pārstāvis. Taču, cik lielus
finansiālus ieguldījumus varētu prasīt tādas ieviešana pilsētas
sabiedriskajā transportā, RS pārstāvji vēl nav aplēsuši.
Traģiskā RS autobusa avārija notika 24.aprīlī ap plkst.20.40. Avarēja 23.maršruta autobuss, kas kursēja no Abrenes ielas uz Baložiem. Vadītājam konstatēja smagu reibuma pakāpi.
(papildināta ar V.Zaķa teikto)