Šlesers, Andris Ameriks (LPP/LC), Mihails Kameņeckis (SC) un Vadims Jerošenko (SC), un divi ministriju izvirzīti cilvēki - Viesturs Silenieks (ZZS) un Jānis Straume (TB/LNNK). Pret A.Šleseru bija Olafs Pulks (JL) un Edmunds Krastiņš (TP). Premjera Valda Dombrovska (JL) preses sekretāre Līga Krapāne aģentūrai LETA apstiprināja, ka Krastiņam kā Finanšu ministrijas pārstāvim bijis finanšu ministra Einara Repšes (JL) rakstisks rīkojums, kā balsot brīvostas valdes vadītāja vēlēšanās. Līdzīgi balsojumus lūgts nodrošināt satiksmes ministram Kasparam Gerhardam (TB/LNNK) un vides ministram Raimondam Vējonim (ZZS).
Vēl pirms A.Šlesera kandidatūras izvirzīšanas valde balsoja par
V.Silenieka ievēlēšanu šajā amatā, taču viņu atbalstīja tikai trīs
valdes locekļi – O.Pulks, J.Straume un E.Krastiņš, bet pieci, ieskaitot
V.Silenieku, atturējās. Vēlāk gan V.Silenieku ievēlēja par A.Šlesera
vietnieku.
Rīgas ostas valdē strādā astoņi locekļi: četri pašvaldības
pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo pilsētas domes, un
četri ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un
vides ministra izvirzīti pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata
atbrīvo Ministru kabinets.
Jau vēstīts, ka trešdien dome ostas valdē atkārtoti iecēla
deputātu A.Ameriku un M.Kameņecki, bet kā jaunos valdes locekļus -
A.Šleseru un V.Jerošenko. Līdz ar jauno valdes locekļu ievēlēšanu darbu
ostas valdē zaudēja nu jau bijušais mērs Jānis Birks (TB/LNNK) un
brīvostas vadītājs vicemērs Andris Ārgalis (TP), kuri neiekļuva
jaunievēlētajā domē.
Pēc ceturtdienas sēdes viens amats valdē kļuvis brīvs, jo E.Krastiņš ir iesniedzis atlūgumu, informēja O.Pulks.
Rīgas attīstības programma 2006.—2012.gadam runā par jaunu termināļu kompleksu Mangaļsalā, termināļiem Daugavgrīvā, daļā Kundziņsalas, Rīnūžos, loģistikas un kravu sadales centru Spilvas pļavās. Iepriekš Dienai avots, kura darbs saistīts ar ostu norādīja, ka osta ir viens no galvenajiem intereses objektiem Rīgā. "Būvniecības iespējas tur ir nebeidzamas un nav iespējams izkontrolēt — izmaksas procesā var palielināt piecas sešas reizes. Betons, metāls — otrs Dienvidu tilts," teica avots. "Tas attiecas arī uz padziļināšanas darbiem."
Ostas valde arī nosaka tarifus un lemj, kam pienākas atlaides. Valdes lēmumi un sēžu protokoli sabiedrībai nav pieejami.
(papildināta ar 3. rindkopu)