" Tāpat arī citi rīdzinieki Dienai ziņojuši par līdzīgām izmaiņām viņu ikdienas maršrutos, dažiem, lai tiktu sabiedriskajā transportā, nācies arī krietni drūzmēties. Pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) preses sekretāre Iluta Bērziņa apstiprina, ka pagājušajās brīvdienās pirmo reizi maršrutos, kuros to pieļauj pasažieru skaits, tika norīkoti mazās ietilpības autobusi, lai pārvadājumus nodrošinātu ar zemākām izmaksām. "Šā brīža situācijā jāmēģina atrast visas iespējas, kā ekonomēt," atzīmē I.Bērziņa. RS skaidro, ka izmaiņu būtība ir norīkot mazākas ietilpības autobusus, kas patērē mazāk degvielas, piemēram, 21.maršrutā no 18 metru gariem uz 12 metru gariem, bet 7.maršrutā — no 12 metru gariem uz dzeltenajiem midi. "Starpību raksturo šādi skaitļi — ja midi uz 100 km patērē līdz 30 l degvielas, tad pārējie autobusi līdz 48 l degvielas," norāda I.Bērziņa. Izmaiņas veiktas 3., 7., 8., 9., 13., 15., 21., 24., 31., 33., 36., 41., 50., 52., 53. un 55.maršruta autobusos un attiecas uz sestdienām un svētdienām. Norīkojot mazos autobusus, ņemts vērā pārdoto biļešu skaits, kas pašlaik ir vienīgais veids, kā fiksēt pasažieru skaitu konkrētā maršrutā, kā arī pasažieru plūsmas mērījumi, skaidro I.Bērziņa. Ja kādā maršrutā autobuss izrādīsies par mazu, RS izvērtēs klientu iesniegumus, taču nedēļas vidū tādi vēl nebija saņemti. I.Bērziņa uzsver, ka izmaiņas nav galīgas un, ja saskaņā ar novērojumiem vai iedzīvotāju iesniegumiem būs nepieciešams lielākas ietilpības autobuss, tas tiks norīkots. Vairāki rīdzinieki arī pauduši sašutumu par izmaiņām maršruta mikroautobusu kustībā šajā gadā. Rīgas domes pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija ir atbalstījusi maršruta autobusu pārvadātāju iesniegumus par izmaiņām maršruta autobusu kustībā, kas paredz slēgt trīs maršrutus — 221., 268. un 269. Kāda Dienas lasītāja ir lielā neizpratnē par 269.maršruta mikroautobusu, kurš kursēja no Imantas uz Pļavniekiem gar viņas māju Krasta ielas apkārtnē, jo vienmēr bijis ļoti pieprasīts. a/s Rīgas taksometru parks (RTP), kas maršrutu apkalpoja, pārstāve Anita Pakalniece skaidro pretējo. Neraugoties uz to, ka garajā posmā biļete pat bija lētāka, maršruts bija nerentabls: "No Pļavniekiem līdz Imantai brauca 15% no visa piepildījuma, tie ir divi trīs cilvēki." Īpaši nepievilcīgs maršruts kļuva, kad sāka celt Dienvidu tiltu, jo pa stundu atpalika no grafika. Bez RTP arī citi izmaiņas veikušie maršruta autobusu uzņēmumi savos iesniegumos pašvaldībai norādījuši, ka izmaiņas nepieciešamas tajos maršrutos, kuros pārvadāto pasažieru skaits nesedz izdevumus, pērn informēja domes satiksmes departaments.
Pasažieriem autobusos Rīgā jāsaspiežas ciešāk
"Pārbāzts nebija, bet visas vietas bija aizņemtas," stāsta rīdzinieks Jānis, kurš ievērojis, ka brīvdienās ierastā izmēra autobusa vietā viņa maršrutu tagad apkalpo vidējā izmēra dzeltenais autobusiņš. "Gaidīju, kas būs pirmdien, jo tad mēs pieturā lielāks skaits cilvēku savācamies, bet viss atkal bija kā parasti.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.