Vienu no tradicionālajām sastrēgumu vietām Rīgā - Gaisa tilta abos galos - tuvākajos gados gaida ievērojami uzlabojumi. Jau patlaban pie tilta Juglas virzienā tiek būvēts jauns sliežu ceļš, lai tramvaji, kas dodas uz tur esošo depo vairs nešķērsotu Brīvības ielu, bet gan aizbrauktu pa malu un netraucētu satiksmi. Tas nepieciešams arī, lai jaunie zemās grīdas tramvaji, kas Rīgas ielās parādīsies nākamgad, varētu bez problēmām iebraukt depo. Paralēli norit arī darbs pie ieceres tramvajus vispār "iedzīt" pazemē. Proti, zem Gaisa tilta veidot tuneli. Tas pārējam transportam ļautu pār tiltu braukt divās joslās katrā virzienā, kas savukārt mazinātu sastrēgumus šai rajonā.
Būs jaunie tramvaji
Jau kādu laiku Gaisa tilta labajā pusē, braucot no centra, notiek aktīvi būvdarbi. Kā izrādās, pārbūvēta tiek 5.tramvaju depo iebrauktuve. Pēc pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretāres Ilutas Bērziņas teiktā, turpmāk tramvaji, lai iebrauktu depo no K.Barona ielas, brauks paralēli Gaisa tiltam pa tā apakšu un iebrauks depo. Pēc I.Bērziņas teiktā, šī pārbūve nodrošinās arī to, ka 5.depo varēs iebraukt arī jaunie zemās grīdas tramvaji, kur būs to pirmā mājvieta.
Plānots, ka darbi tiks pabeigti jau līdz šā gada beigām, bet jau nākamgad pilsētas ielās - 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla parādīsies pirmie zemās grīdas tramvaji. Diena jau ir rakstījusi, ka līdz 2010.gada beigām to būs 20 un tie izmaksās 52 miljonus eiro. Viens jaunais tramvajs vienlaikus varēs pārvadāt 300 cilvēku, un zemā grīda padarīs tos daudz ērtākus pasažieriem ar bērnu ratiņiem, vecākiem cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.
Likvidēs "pudeles kaklu"
Nav atmesta arī pirms vairāk nekā gada izskanējusī doma izbūvēt tramvaja tuneli zem Gaisa tilta.
Kā norāda Rīgas domes satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa, līdz oktobrim firma Inženierbūve veiks tuneļa priekšizpēti, lai noteiktu pazemes komunikāciju situāciju un iespējamos tuneļa risinājumu variantus un veiktu to tehniski ekonomisko salīdzinājumu. Pēc tam arī būšot iespējams izvērtēt un pieņemt lēmumu par turpmāko darbu veikšanu.
Tomēr jau tagad, pēc I.Prauliņas teiktā, paredzams, ka tunelis sāksies K.Barona ielā pirms Brīvības ielas, turpināsies zem Brīvības ielas, zem dzelzceļa un iznāks virszemē Brīvības gatvē aiz Gaisa tilta. Satiksmes departamenta speciālisti uzskata, ka projekta realizācija satiksmi šai posmā padarīs gan drošāku, gan raitāku.