Šādu ierosinājumu pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme (RS) izteicis, jo pašlaik trolejbusiem, braucot nost un uz Akmens tilta, nākas šķērsot sešas braukšanas joslas 11.novembra krastmalā, kas nav droši un racionāli. RS norāda - tas, kad varētu pieturu likvidēt un trolejbusu maršrutu pagarināt līdz Gaiziņa ielai pie Centrālās stacijas, atkarīgs no Rīgas domes lēmuma, jo tas noteiks, kā virzīsies šis projekts.
Vajag 7 miljonus
Rīgas domes satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti ar RS piedāvājumu plāno iepazīties jau otrdien. Pēc RS sniegtās informācijas domes deputātiem tramvaja sliežu ceļu pārbūvei jau ir izstrādāts būvprojekts, kura realizāciju varētu sākt šogad, 1,6 miljoni latu piešķirti no valsts dotācijas ceļu uzturēšanai. Ieceres īstenošanai gan nepieciešama kontakttīkla rekonstrukciju un sliežu ceļa pārbūve par aptuveni 7,3 miljoniem latu, jo trolejbusi brauktu pa krastmalas tramvaja sliedēm. Pārējie līdzekļi būtu jāiekļauj 2009.gada pašvaldības budžetā. Precīzs nepieciešamās naudas apjoms gan būs zināms tikai pēc konkursa izsludināšanas.
RS preses sekretāre Iluta Bērziņa norāda, ka pagaidām iecere ir plānošanas stadijā, tādēļ skaidri pateikt, kur būs pieturvietas un kāds būs trolejbusu maršruts, nevar.
Plāno apvienot maršrutus
Diena par šo ideju jau vēstījusi pirms pāris gadiem. Viens no variantiem, kas toreiz tika apsvērts, ir apvienot 8. un 4.trolejbusa maršrutu, kā arī 9. un 13. maršrutu. 8.trolejbuss patlaban no Rātslaukuma dodas uz Ziepniekkalnu, bet 4.trolejbuss - no centra uz Juglu. Savukārt 9.troljebusa galapunkts ir Iļģuciems, bet 13.trolejbuss dodas no centra uz Purvciemu. Apvienojot šos maršrutus, pasažieri bez pārsēšanās varētu nokļūt no viena pilsētas gala uz otru.
Jāatgādina, ka blakus Gaiziņa ielai, kur plānots ierīkot 8. un 9.trolejbusa jauno galapunktu, dome iecerējusi veidot arī intermodālo satiksmes mezglu, lai sakoncentrētu vairāku transportlīdzekļu galapunktus vienuviet.