RS apliecina, ka Plus punkta lūgums saņemts, taču komentāros par risinājumu ir atturīga. Plus punktam atsakoties pārdot biļetes, tirdzniecības vietu, kur tās nopērkamas, Rīgā būs par 52 mazāk. RS pārstāve Iluta Bērziņa pasažierus mierina, stāstot, ka tramvaja un trolejbusa biļetes no nākamās nedēļas varēs nopirkt ne tikai Narvesen un RS kioskos, bet arī 93 Maxima, Rimi un Supernetto veikalos. Savukārt no nākamā gada jaunas biļešu iegādes alternatīvas sniegs elektroniskā biļešu tirdzniecības sistēma, stāsta I.Bērziņa.
Sens strīds
Domstarpības starp RS, Preses servisu un Plus punktu sākās jau apmēram pirms pusotra gada. Kad tramvajos tika ieviesti kompostieri un biļetes pārtrauca tirgot konduktori, RS izsludināja konkursu par biļešu izplatīšanu. Tajā uzvarēja Preses serviss. I.Bērziņa skaidro, ka viens piegādātājs izraudzīts racionālu apsvērumu dēļ — ar vienu izplatītāju sadarboties ir finansiāli izdevīgāk un ērtāk nekā ar vairākiem. Toreiz D.Kārkliņš norādīja, ka konkursa nolikumā paredzēts — pretendentam jābūt vismaz 150 tirdzniecības vietām Rīgā, kas nozīmējis — uzvarēt varējis tikai Narvesen un Preses apvienības izveidotais Preses serviss.
Kaitina starpnieks
Lai arī nenodrošinot biļešu tirdzniecību Plus punkta kioskos Preses serviss nepilda līgumu, I.Bērziņa partneri nevaino — tāda esot situācija un problēma esot Plus punktā. Viņa arī pastāstīja, ka nesen RS pārskatījusi līgumu ar Preses servisu un piekritusi paaugstināt procentus, kurus tas saņem par biļešu tirdzniecību, sakarā ar augošajām izmaksām. D.Kārkliņš stāsta, ka tramvaja un trolejbusa biļešu tirdzniecības apgrozījums Plus punktā ir apmēram četri miljoni latu gadā. "Kādus 2—3% paturēt būtu tīri nekas," saka D.Kārkliņš. "Mēs esam gatavi uzņemties sabiedrisko funkciju un biļetes tirgot zinot, ka nauda aiziet RS un mēs, piemēram, varam cerēt uz jauniem autobusiem, bet neesam apmierināti ar to, ka nauda aiziet starpniekam, kurš uzraksta tikai dažas pavadzīmes. Turklāt vēl uz tirdzniecības vietām biļetes tāpat jānogādā mums pašiem," saka Plus punkta valdes priekšsēdētājs. Vēl neizprotamāku RS izraudzīto biļešu izplatīšanas kārtību padara tas, ka, piemēram, mēnešbiļetes Plus punkts tirgošanai joprojām saņem tieši no pašas RS, skaidro D.Kārkliņš.
Procentus grib visi
RS uz Plus punkta vēstuli atbildēšot, taču I.Bērziņa norāda, ka domstarpības būtu jārisina arī Preses servisam, kurš situāciju nekomentēja. Viņa arī atzīst — vienošanās par procentiem, kurus tirgotāji saņem par biļešu tirdzniecību, ir viens no sarežģītākajiem jautājumiem biļešu pieejamības nodrošināšanā. Tagad panāktā vienošanās ar lielveikalu ķēdēm, piemēram, prasījusi daudzus mēnešus.