Strods atzina, ka aizliegums stāvēt kājās šajos transportlīdzekļos bijis visu laiku, bet līdz šim uz to kontroles dienests skatījies "caur pirkstiem", jo to vēlējušies iedzīvotāji.
Tomēr pēc traģiskā negadījuma, kad no mikroautobusa izkrita un gāja bojā sieviete, tiek veikta pastiprināta kontrole un pasažieriem vairs īpaši stāvēt kājās neļauj. Departamenta kontrolieri pēc pastiprinātās kontroles ieviešanas pagaidām konstatējuši tikai divus gadījumus, kad "mikriņā" ļauts stāvēt kājās.
Strods norādīja, ka daudzi iedzīvotāji par šādu sistēmu sūdzoties, jo viņiem ilgi jāgaida pieturā, kamēr parādās kāds mikroautobuss ar brīvām sēdvietām. Maršrutu galapunktos vēl varot tikt iekšā, bet sastrēgumstundu laikā citās pieturās tas esot gandrīz neiespējami.
Lai risinātu šo situāciju un nezaudētu pasažierus, vairākas maršruta taksometru kompānijas nolēmušas būtiski palielināt reisu skaitu un to lūgušas akceptēt Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā.
Ar komisijas akceptu pilnsabiedrība "Maršrutu taksometru apvienība LLV" no 8.septembra palielināja reisu skaitu no 146 līdz 171 dienā maršrutā Nr.213 "Pļavnieki-Centrs-Pļavnieki", savukārt SIA "Blands" no 13.septembra palielinās reisu skaitu no 64 līdz 84 darba dienās un sestdienās maršrutā Nr.263 "Šampēteris-Centrs-Mežciems". Iespējams, ka vēl kādas kompānijas varētu lūgt palielināt reisu skaitu.
Kā ziņots, 25.augustā Rīgā, Brīvības gatves un Silciema ielas krustojumā, no braucoša maršruta taksometra "Mercedes Benz" izkrita pasažiere un no gūtajām traumām slimnīcā mira.