Deviņos krustojumos remonta laikā lampu luksofori tiks nomainīti ar gaismas emisijas diožu luksoforiem. Šis risinājums nodrošinot pietiekamu luksoforu signālu redzamību jebkuros laika apstākļos un novērš tā saucamo fantoma efektu, kad saules stari atstarojas neiedegtā luksofora lēcā un rada šķitumu par tā darbību. Turklāt jaunie luksofori patērē divas reizes mazāk elektroenerģijas nekā lampu luksofori.Jaunajiem luksoforiem nebūs zaļā mirgojošā transporta luksofora signāla.
Četros no krustojumiem luksoforiem tiks nomainītas arī statnes un kabeļi, kā arī uzstādīti jauni luksoforu kontrolleri.
Savukārt Kārļa Ulmaņa gatves un Vienības gatves krustojumā satiksmes drošības paaugstināšanai paredzēts pilnveidot luksoforu signālplānu, pārprogrammējot luksoforu kontrolleri, uzstādīt jaunus luksoforus, veikt ceļa zīmju, kā arī ceļu horizontālā apzīmējuma nomaiņu un citus darbus.
Patlaban Satiksmes departaments izvērtē nepieciešamās luksoforu signālplāna izmaiņas šim krustojumam.
Remontdarbi turpināsies līdz augustam. Iepirkuma rezultātā tos veic SIA Latkons. Satiksmes organizācijas izmaiņas patlaban nav paredzētas.
Departaments atgādina, ka Latvijas valsts standartā LVS 370 "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori", kā arī starptautiskajā konvencijā "Konvencija par ceļa zīmēm un signāliem , kas ir saistoša visām konvencijas dalībvalstīm, tostarp Latvijai, nav paredzēts, ka zaļais transporta luksofora signāls mirgo. Saskaņā ar Latvijas valsts standartu zaļais mirgojošais luksofora gaismas signāls var būt tikai luksoforu papildsekcijām un gājēju luksoforiem.
Citu pasaules valstu pieredze rāda, ka daļa autovadītāju, ieraugot zaļo mirgojošo signālu, nevis samazina ātrumu un apstājas, bet gan palielina ātrumu un paātrināti šķērso krustojumu gaismas signālu maiņas brīdī. Tāpēc atbilstoši Latvijas valsts standartam visos jaunajos un rekonstruējamos transporta luksoforos netiek paredzēta zaļā signāla mirgošana.
Luksoforu pārbūve Rīgā atbilstoši šīm prasībām tiek veikta kopš 2005.gada. Kopš tā laika Rīgā luksofori ir pārbūvēti 155 vietās un jauni luksofori izbūvēti 68 vietās pilsētā.
Luksoforu pārbūvi Rīgā plānots pabeigt līdz 2014. gadam.