Diena jau rakstīja, ka Mūkusalas ielā pēdējās divas nedēļas regulāri ir "korķis", jo topošā tirdzniecības centra Rīga Plaza dēļ pārveidota iebraukšana aplī — tagad tas jādara, braucot pa jaunizveidoto uzkalniņu un veicot pagriezienu 90 grādu leņķī.
"Tas ir jautājums par to, kā mēs plānojam pilsētu. Diemžēl Mūkusalas iela ir piemērs, kā nedrīkst darīt," situāciju komentē Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK). Viņš norāda, ka nedrīkst vispirms saplānot ēkas un tikai pēc tam domāt par infrastruktūru. Savukārt Dienas iepriekš aptaujātie satiksmes eksperti norādīja, ka tirdzniecības centru būvēt pie tik sarežģīta infrastruktūras objekta kā Mūkusalas aplis nemaz nedrīkstēja atļaut. Attīstības departamentā gan skaidro, ka pirms Rīga Plaza būvatļaujas izdošanas gan satiksmes departaments, gan VAS Latvijas autoceļu direkcija šo būvprojektu saskaņojuši. Akceptu esot devusi VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija. "Pamatojoties uz Būvvaldes prasību, attīstītājs ir pasūtījis publisko ceļu satiksmes plūsmas pētījumu, uz kā pamata ir projektēta arī transporta kustības shēma Mūkusalas aplī," informē departaments. Turklāt projekta attīstītājs SIA Dīksna 2003.gadā vēstulē pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājam Andrim Amerikam (LPP/LC) norādījis, ka gadījumā, ja pēc objekta nodošanas ekspluatācijā radīsies satiksmes problēmas, objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs veiks ceļu tīklu un infrastruktūras pārveidošanu par saviem līdzekļiem uz SIA Dīksna piederošās zemes. Kā liecina Uzņēmumu reģistra informācija, SIA Dīksna pieder ārzemēs reģistrētām kompānijām, tās valdes priekšsēdētājs ir Kārlis Andrejs Cerbulis.
Iepriekš attīstītāju pieaicinātie projektētāji skaidroja, ka iebraukšana aplī izveidota ar uzkalniņu drošības apsvērumu dēļ. Diena gan satiksmes departamentā noskaidroja, ka pēdējo trīs gadu laikā šajā vietā reģistrēti vien astoņi ceļu satiksmes negadījumi ar vienu cietušo.