Iepirkuma konkurss izsludināts pagājušā gada nogalē, bet noslēdzās pirms pāris nedēļām, uzvarot firmai Mūsa motors Rīga. Šis pirkums sakrīt ar laiku, kad Rīgas dome krasi apcērp savu budžetu, tai skaitā arī par vairāk nekā 100 automašīnām samazina savu autoparku. Šīs mašīnas atdotas atpakaļ pašvaldības uzņēmumam Rīgas satiksme, no kā dome tās nomāja. Rīgas satiksme Dienu informēja, ka liekos auto tuvākajā laikā plāno pārdot izsolē. Rīgas pilsētbūvnieka preses pārstāve Dienu informēja, ka pirms jaunā Volvo iegādes apspriesti vairāki varianti. Tai skaitā auto noma no Rīgas satiksmes, kā to dara Rīgas dome un tai pakļautās iestādes. Sarēķinot visus izdevumus, nomāt auto sanācis krietni dārgāk, nekā pirkt pašiem līzingā. Uzņēmums parēķinājis: pērkot līzingā, automašīnas vērtība tiek samaksāta nedaudz vairāk nekā divos gados, savukārt nomas līgumi ar Rīgas satiksmi parasti tiekot slēgti uz pieciem gadiem, mēnesī maksājot vidēji 1000 latu, tādēļ piecos gados tiktu samaksāts dubultā, plus vēl auto beigās paliek Rīgas satiksmes īpašumā. Iegādājoties auto līzingā ar nomaksu uz četriem gadiem, pārmaksāti tiek 6000 latu. Šis piemērs tikai apstiprina Dienas jau iepriekš rakstīto, ka pašreizējā domes prakse — nomāt auto no Rīgas satiksmes — ir neizdevīga un dārga. Lai arī Rīgas satiksme ir pašvaldības uzņēmums, Rīgas dome par auto izmantošanu maksā ne tikai nepieciešamos uzturēšanas izdevumus, bet arī lielas summas par rezerves auto nodrošināšanu, dažādiem administratīviem izdevumiem utt. Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) apgalvo, ka pašvaldība izskatījusi dažādus auto iegādes modeļus un šis esot izdevīgākais. Lūgta komentēt dārgo Rīgas pilsētbūvnieka pirkumu, mēra preses sekretāre Kristīne Liepa norādīja: pašvaldības uzņēmums ar lielākiem resursiem varot iegādāties auto līzingā, bet domei, kurai tādu brīvu līdzekļu nav, izdevīgāk esot nomāt. "Esmu arhitekts, nevis auto speciālists," uz Dienas jautājumu, kādas ekstras iekļautas auto cenā, atbildēja Rīgas pilsētbūvnieka vadītājs I.Gaters. Viņš skaidroja, ka auto paredzēts visu darbinieku lietošanai, taču neslēpa, ka pats ar to jau esot braucis. Pretēji I.Gatera izteikumiem, ka uzņēmumā strādā ap 100 cilvēkiem, tā interneta mājaslapā norādīti vien 40 uzvārdu. I.Gatera 2007.gada ienākumu deklarācijā nav minēts, ka domniekam piederētu auto. Rīgas pilsētbūvnieka vadībā I.Gateru iecēla pagājušā gada oktobrī.
Rīgas pilsētbūvniekam Volvo par 30 000
Laikā, kad Rīgas dome plāno, kā ietaupīt 110 miljonus latu, lai izveidotu sabalansētu bezdeficīta budžetu, pašvaldības uzņēmums Rīgas pilsētbūvnieks nopircis jaunu Volvo XC70 par 30 000 latu. Uzņēmuma vadītājs Ivars Gaters (TB/LNNK) skaidro, ka līdz šim Rīgas pilsētbūvniekam uz 100 darbiniekiem bijuši divi auto, bet nu tas paplašinoties, tādēļ radusies nepieciešamība pēc vēl vienas mašīnas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.