janvāra paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu - maksa par vienu braucienu būtu 60 santīmu, bet, pērkot biļeti pie vadītāja, 80 santīmu. Tomēr Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) uzdeva meklēt citus risinājumus, lai maksa nebūtu jāpaaugstina.
RS piedāvājums paredz nepaaugstināt to biļešu
cenas, kam jau piemērotas pašvaldības atlaides. Saskaņā ar braucienu
reģistrāciju datiem vidēji 60-70% no veiktajām reģistrācijām
katru dienu tiek veiktas tieši ar atlaižu biļetēm. RS rosina saglabāt visas atlaižu kategorijas un palielināt kopējo atlaižu apjomu skolēniem, studentiem, pensionāriem un citiem rīdziniekiem. Tādējādi, piemēram, pensionāriem arī turpmāk maksa par braucienu būtu 20 santīmi.
RS atgādina, ka nākamajā gadā nav paredzēts līdz šim plānotais finansējums no valsts pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai Rīgas pilsētā. Pie kopējiem sabiedriskā transporta izdevumiem 97,1 miljona latu apmērā uzņēmums neredz iespēju ar izdevumu optimizācijas palīdzību atrast vairāk nekā 12 miljonus latu. Papildu jau šajā gadā veiktajai optimizācijai nākamgad izdevumi tiks samazināti vēl par pieciem miljoniem latu. Kā uzskata RS, tādējādi tiek izsmeltas visas iespējas.
Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, vienīgā pozīcija, kurā izdevumi nedaudz pieauguši salīdzinājumā ar 2009.gadu, ir kredītu maksājumi.
Kā ziņots, ekonomists Uldis Osis ieteicis pārskatīt uzņēmuma investīciju programmu. Kā galveno iespēju necelt biļešu cenu viņš iesaka pārskatīt RS dārgāko nākotnes projektu - zemās grīdas tramvaja un Park & Ride - nepieciešamību: "Jādomā, vai mēs šos plānus atliekam uz dažiem gadiem vai tomēr īstenojam, bet paceļam tarifu."