Rīgas domes (RD) Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Laura Frinberga-Tuklere Dienai stāsta, ka no privātpersonām un sabiedriskajām organizācijām saņemti aptuveni 750 iesniegumu, kas ietver vismaz 1200 priekšlikumus. Izkristalizējušās arī vairākas galvenās tēmas. Starp tām ir gan jautājums par apbūves parametriem, transporta infrastruktūru un tā dēvētajām sarkanajām līnijām, gan priekšlikumi izmaiņām teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos. Liela daļa no saņemtajiem priekšlikumiem gan esot attiecināmi uz Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonu, kurā plānojums nekādas izmaiņas neparedz.
"Teritorijas plānojums ir ilgtermiņa plānošanas dokuments, kas nosaka prasības teritorijas izmantošanai un apbūvei. Jāņem vērā, ka teritorijas plānojuma risinājumi tiek izstrādāti ar detalizācijas pakāpi, kas atbilst pilsētas mērogam, tāpēc, piemēram, konkrētu ielu šķērsprofili nav teritorijas plānojuma, bet gan būvprojekta ietvaros risināms jautājums," skaidro departamenta Direktora biroja pārstāve Solvita Brence.
Tomēr iedzīvotājiem daudz ir iebildumu arī par plānojumā minēto. Arhitekts un apvienības Pilsēta cilvēkiem aktīvists Oto Ozols viskritiskāk izsakās tieši par transporta infrastruktūru, kuru departaments iezīmējis kā vienu no galvenajiem jautājumiem. Viņaprāt, šābrīža transporta un tehniskais plānojums galvaspilsētā ir pilnībā atrauts no realitātes un izstrādāts tā, it kā joprojām būtu pagājušā gadsimta sešdesmitie gadi.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena otrdienas, 13. marta, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!
Staburadze
NAV VIENALGA
Mākslinieks