Situācija ir skaudra
Tā kā skola neīsteno vispērējo vidējās izglītības programmu, bet tikai tramvaja un trolejbusa vadītāju skološanu RS vajadzībām, pēc IZM ieskatiem efektīvāk būtu, ja speciālistu sagatavošanu veiktu pats darba devējs. "Faktiski Rīgas 10.arodskola jau šobrīd darbojas kā RS mācību centrs, jo atrodas RS telpās," norāda IZM. RS sedz arī komunālos un uzturēšanas maksājumus, bet valsts nodrošina darbinieku atalgošanu.
Atsakās lāpīt
Taču pašvaldība, kas par skolas slēgšanu uzzinājusi tikai janvārī, atsakās segt mācības. "RS (..) ir svarīgs speciālistu sagatavošanas jautājums, par to noteikti nevajadzētu būt šaubām," apgalvo RS preses sekretāre Iluta Bērziņa, taču pie pašreizējā budžeta RS nevar uzņemties mācību funkcijas un finansēt skolu. Pilsētas mēra Jāņa Birka (TB/LNNK) preses sekretāre Kristīne Liepa papildina, ka izglītības pieejamība jānodrošina IZM: "Rīgas pašvaldība jau tā aizlāpa daudzus pakalpojumus, kurus jānodrošina valstij."
I.Bērziņa apstiprina, ka pašreiz RS transporta vadītāju ir pietiekami. 1978.gadā dibinātā skola pēdējos četros gados vien sagatavojusi 357 tramvaja un trolejbusa vadītājus, organizējot četrus mācību kursus gadā. Lai arī, pēc direktores Ludmilas Jaunzemes teiktā, pēdējā laikā nav bijuši pasūtījumi no Daugavpils un Liepājas par tramvaju vadītāju apmācību, iestāde ir vienīgā, kas šāda veida speciālistus gatavo. Likvidējot skolu, tiks pārtrauktas arī darba attiecības ar astoņiem skolā strādājošajiem.
Uz jautājumu, vai par mācībām tomēr nav atbildīga valsts, IZM atbild, ka, rodoties pieprasījumam, kursi arī var tikt organizēti Nodarbinātības valsts aģentūrā.