Ceturtdien noslēgsies Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta (SD) atkārtoti izsludinātais iepirkums par Salu tilta renovāciju, kas pirmajā kārtā paredz atjaunot tilta daļu pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī apgaismojumu un lietus ūdens novades sistēmu. Pie pasūtījuma gan tiks nevis saimnieciski izdevīgākā, bet lētākā piedāvājuma iesniedzējs, trešdien vēsta laikraksts Diena.Uzņēmēju interese par tilta rekonstrukciju bijusi liela - pēc iepirkuma izsludināšanas gada sākumā RD Satiksmes departamenta speciālisti saņēmuši apmēram 100 jautājumu, tāpēc nolemts iepirkumu pārtraukt un sludināt jaunu. Kā laikrakstam Dienas Bizness skaidrojis RD SD direktora pienākumu izpildītājs Krišjānis Peters, vairāki grozījumi iepirkuma nolikumā veikti, lai izvairītos no pārmetumiem, ka nosacījumi sašaurina pretendentu loku. Peters arī atzina, ka uzņēmēju jautājumi bijuši pamatoti - Salu tilta rekonstrukcijas projekts izstrādāts pirms četriem gadiem, taču tilta stāvoklis pa šo laiku ir pasliktinājies, savukārt darbos izmantojamās tehnoloģijas - attīstījušās.Tilta izskats mainīsies līdz nepazīšanai - tas iegūs jaunas laiduma konstrukcijas, deformācijas šuves, segumu un LED apgaismojumu. Uzlabojumi notiks arī gājējiem un riteņbraucējiem paredzētajā tilta tunelī, kas pēdējā laikā bija ieguvis kriminālu slavu, - drošību tur plāno uzlabot, ierīkojot apgaismojumu un videonovērošanu.RD SD pārstāve Ilze Dišlere norāda, ka tilta remontdarbiem būs jābūt pabeigtiem līdz nākamā gada novembrim, tomēr līguma projektā pieļautas atkāpes no termiņa meteoroloģisku apstākļu dēļ - šādā gadījumā renovāciju būs ļauts pabeigt 2016.gada būvdarbu sezonā.Tikmēr autovadītājiem būs jārēķinās ar ievērojamiem sastrēgumiem, kas sāksies jau šovasar, informē departamentā. Salu tilta rekonstrukcija ir apjomīgākais Rīgas domes šogad paredzētais investīciju projekts, kura izmaksas tiek lēstas vairāk nekā 20 miljonu eiro apmērā. Precīzāka summa tapšot zināma pēc iepirkumā uzvarējušā uzņēmuma noskaidrošanas, bet pašvaldībā cer, ka lielāko daļu jeb 70% rekonstrukcijai nepieciešamā finansējuma izdosies piesaistīt no Eiropas Savienības struktūrfondiem. Kā panākt, lai Salu tilta rekonstrukcija nepārvērstos par kārtējo pārāk dārgo projektu? Atbildot uz šo jautājumu, Peters Dienai iepriekš norādīja, ka sniegt garantijas nevarot neviens, taču, viņaprāt, ietaupīt ļaušot būvnieku savstarpējā konkurence. Visu rakstu lasiet laikrakstā Diena trešdien, 16.aprīlī!
Salu tiltam izraudzīsies lētāko
"Rekonstrukcija tiks veikta 2014.gadā" - šāda zīme vairāk nekā gadu mierināja transportlīdzekļu vadītājus, kuriem nācās šķērsot bedraino Salu tiltu Rīgā. Līdz šim katru sezonu to tikai pielāpīja, bet īpaši kritiska aina pavērās pērnajā pavasarī - izdangātā asfalta dēļ uz tilta samazināja atļauto braukšanas ātrumu, un tas raisīja skaļu neapmierinātību šoferu vidū.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.