Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Šaubas par maksas statusu Vecrīgai

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
es
e
... šovasar smagais busiņš fīrējās pa ielu - Mārstaļu starp Kungu un Grēcinieku, kur nez kādēl ir ab[ās pusēš stāvvietas autiņiem un atlikušais platums atļāva braukt tikai 1 vieglajam (ne džipam) - un kā šo ielu vēl piedevām ir iespējams nosaukt par 2virzienu??? vai ziniet ko centās izdarīt busiņš??? braukt pa gājēju ietvi, vēl pīpināja stulbajiem gājējiem, lai netraucē..:D:D:D lieki teikt ka gājēju celiņš tam bija par šauru...
es
e
kas tur ko spriest... Vecrīga ir Rīgas zona, kur autotransports vispār nav pieļaujams. Viss. Pastaigājiet vasarās pa ļoti šaurajām gājēju ietvēm uz kurām vēl iemanījušies uzlikt kafenes... murgs!!! cilvēki iet pa ielām, kur traucas biezie ar ātrumu, kas maigi izsakoties ir pārāk liels, un ir skaidrs ka šādas vietās auto vispār fnevajadzētu būt... un mistiskās gājēju ielas pa kurām pārvietojas smagie busiņi un vienkārši smagie.... parati lai veikalā piegādātu augstākais kasti vai divas ar kaut kādu preci... a kam domāti ratiņi???? es domāju ka ir vienkārši nepieļaujami ka pa gājējiem domātu ielu brauc auto, ne kādu apstākļu dēļ (pieļauju tikai ugunsgrēku) tur nedrīkst braukt auto....
Aivars K.
A
Vai Vecrīgā nav spēkā CSN? Auto tiek novietoti ielas vidū, krustojumos, tā, ka nevar paiet garām pa ietvi. Daudi uzšķauda zīmēm Gājēju iela, kuras kopā ar daudzām citām bezjēdzīgām zīmēm (piem. Vienvirziena iela Zirgu ielā) kropļo vecpilsētas izskatu. Problēmas risinājums ir vienkāršs- katrai caurlaidei noteikt konkrētu, adresi, kur tā drīkst stāvēt un atļauto maršrutu. Vai vēl labāk vispār aizliegt stāvēt. Bet velti cerēt, tauta, uz to - pat piesauktie 1250 Ls (gadā?) ir smiekla nauda juridiskai personai, kurai nav problēmu reģistrēties Vecrīgā. Sevišķi, ja gūst lemjošās komisijas labvēlību- trīsreiz drīkst minēt, kādā veidā...
erny
e
Pirmkārt, būtu jāaizliedz stāvēt Vecrīgas ielās. Tad iebraukt varēs tikai tie, kam ir sava garāža vai stāvvieta pagalmā. Tad Vecrīga kļūs gandrīz tukša. Arī Tērbatas iela ir japārveido par gājēju ielu. Savukārt, maksa par stāvēšanu Rīgas centra ielās ir jāpaceļ desmitkārtīgi, lai brauktu uz centru ar savu spēkratu tikai īpašos gadījumos. Turklāt stāvvietas nedrīkst ierīkot ietvēs. Visām ietvēm ir jābūt paredzētām tikai un vienīgi cilvēkiem. Un pašas ielas ir paredzētas nevis stāvēšanai, bet braukšanai.
Juris
J
Ja ir grūti dzīvot Vecrīgā, ir iespēja pārcelties uz Bolderāju. Tad tur varēs piebraukt pie pašas mājas. Ja gribi dzīvot Vecrīgā, ja gribi vēl mašīnu turēt, tad to liec stāvvietā. Vai lielāka loģika vairs ir iespējama? Var būt vienreizējas caurlaides. Par acīs lēkšanu (braukalēšanu pa Vecrīgu) jāpārbauda, vai mašīnā nav narkotiku. Ja pārbauda, tad arī jāatrod. Pie mūsdienu informācijas iespējām, kad vairākiem narkotikas atradīs, būs grūti kādu cilvēku, kuram ir galva ar smadzenēm, pierunāt, lai viņš iebrauc Vecrīgā pat ar atļauju. Normāls cilvēks sapratīs, ka visādi var gadīties. Protams, ka tūlīt televīzijā būs sašutumu pilna intervija ar kādu no lielākajiem Latvijas priekšniekiem, kas par lietu, ka tik daudziem vai gandrīz katram ir atrastas narkotikas. KAD ŠIS LIELAIS PRIEKŠNIEKS PATEIKS - NEBRAUCIET VECRĪGĀ UN TAD PIE JUMS NARKOTIKAS NEATRADĪS, visiem būs pilnīga skaidrība par to, ka nav ko meklēt Vecrīgā ar mašīnu. Un tad šī lieta būs nokārtota uz ilgiem laikiem.
Kabula
K
Neskaitāmās Eiropas vecpilsētās satiksme nav slēgta. Neskatoties uz to, vairumā no tām trafiks ir ievērojami mazāks kā Vecrīgā, jo, ja vien neesi izbūvējis pazemes stāvvietu zem sava nama, tev savu auto vienkārši nav kur novietot, un tā ir tava tava problēma, ka tu tur dzīvo.
Celotaajs
C
Tallinaa,Vecpilsetaa ar auto var iebraukt bez maksas.
Purvčiks
P
Lai viņi pārdod savu Vecrīgas dzīvokli un nopērk māju Baltezerā, tur mājām pārsvarā ir pa 2-3 garāzām!
Bulduri
B
Vai tad nabaga pensionāri (tā vismaz pirms referenduma tika raksturoti Latvijas pensionāri) dzīvo Vecrīgā? Un viņiem ir arī automašīnas? Brīnumi nu gan.
Pēteris
P
Es jau nu par tām dzīvesvietām vispār neiespringtu. Kur ir teikts, ka ir jādod veseliem cilvēkiem iespēja ik dienas piebraukt pie dzīvesvietas ar auto? Vecrīga ir pietiekami neliela, lai veseli cilvēki bez sevišķām grūtībām nokļūtu vajadzīgajā vietā arī neiebraucot zonā. Savukārt tām reizēm, kad tiešām nepieciešams iebraukt zonā (pārcelšanās uz vasarnīcu un tamlīdzīgi) ir jādod vienreizējas caurlaides.
lielupe
l
vecrīgā tomēr dzīvo arī parastie iedzīvotāji, arī pensionāri . ja tiem noņems caurlaides, tad auto būs jātur maksas stāvvietās. tad tiem obligāti jāiet kājām ļiels gabals.
Parastais
P
Nez kāpēc Tallinā, Stoholmā, Minhenē, Gēteborgā, Kopenhāgenā un droši vien arī vēl kādās pilsētās nav aizliegumi iebraukt vecpilsētas zonā. Gēteborgā vispār braukt ar auto centrā var tikai pa maģistrālām ielām, mazākās ir no vienas vietas ar sašaurinājumiem, guļošajiem poličiem, lai pārvietošanos ar auto padarītu apgrūtinošu un lēnu. Kopenhāgenā vecpilsētas daļā nekur to auto nevar nolikt, tās aizliegumi stāvēt no vienas vietas un pāris stāvvietas ir vienmēr aizņemtas un ir par maksu, laikam 3Ls stundā. Galvenās ielas vecpilsētā ir gājējiem atvēlētas un tur pat pabraukt nebūtu iespējams lielā ļaužu skaita dēļ. Manuprāt, šis ir kārtējāis piemērs tam, ka problēma netiek risināta pēc būtības, bet gan tā lai "elite" justos elitārāk. Domāju, ka ļoti efektīgs risinājums būtu izvākt no Vecrīgas Saeimu un daudzās ministrijas, pārceļot tās uz administratīvo centru Pārdaugavā, tad arī snobi un glumie pielīdēji aizvāktos līdz, un Vecrīga sāktu līdzināties Vīnei - lai ļautos tūristu mierīgam plūdumam.
Diena un
D
Interesanti, ka liela daļa no deklarētajiem uz savām dzīves vietām nebrauc vakaros un no rītiem nedodas prom, bet tieši otrādi - atbrauc uz Vecrīgu pa dienu. Varbūt ter ir laba iespēja "tikt vaļā" no daudziem "deklarētajiem".
Mg
M
Labāk jau nu būtu par Jūrmalu satraukušies. Tās dēļ, vasarās tiek būtiski bloķēta Rīgas-Ventspils šoseja...
who cares
w
Varētu jau aizklapēt ciet pavisam un visiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

IEBRAUKŠANA VECRĪGĀ

Cik reižu auto iebraukuši Vecrīgā

2004.gads 1 319 094

2005.gads 1 237 179

2006.gads 1 460 427

2007.gads 1 284 226

Cik naudas iekasēts


2005.gadā Ls 812 644

2006.gadā Ls 982 726

2007.gadā Ls 1 091 159

2008.gadā* Ls 900 000

*plānotā summa

Iebraukšanas maksa Vecrīgā

Vienreizēja iebraukšana par vienu stundu — 5 lati, par otro stundu — 6 Ls/h, par trešo stundu — 7,2 Ls/h, par ceturto un katru nākamo stundu — 8 Ls/h

Juridiskajām personām, kurām saskaņā ar speciālas komisijas lēmumu piešķirta atļauja regulārai iebraukšanai Vecrīgā — atkarībā no caurlaides derīguma ilguma — jāmaksā 300—1250 latu

Valsts un pašvaldību budžeta finansēto iestāžu un komercsabiedrību autotransportam — 10 latu par pusgadu

Iedzīvotājiem, kuru dzīvesvieta vai nekustamais īpašums atrodas Vecrīgā, ir tiesības saņemt bezmaksas abonementa viedkarti iebraukšanai Vecrīgā

Avots: RD

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies Andorijs Dārziņš

Andorijs Dārziņš 16.01.1953. – 17.11.2024. Atvadīšanās piektdien, 22. novembrī, plkst. 14.00 Rīgas Kremācijas centra mazajā zālē. Tuvinieki

Bijušo čekistu nav

Jānis Ādamsons par ministru un sabiedriskā izlīguma ideju 1994. gadā.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas