Atgādinām, ka diskusijas par taksometru pakalpojuma kvalitāti Rīgā aktualizēja airBaltic šefs Bertolds Fliks. Šī gada 26.februārī B.Flikam par braucienu ap plkst.15 no Satiksmes ministrijas līdz viesnīcai Rīdzene taksometra šoferis bez skaitītāja ieslēgšanas novērtēja piecu latu apjomā, savukārt plkst.17 no Laimas pulksteņa līdz viesnīcai Radisson SAS Daugava taksometra šoferis pamanījies ar visu skaitītāju nopelnīt deviņus latus. Taksometru pakalpojumi Rīgā tiek sniegti lielceļu laupītāju formā, secināja B.Fliks.
LABA protestē pret to, ka Rīgā ir virkne taksometru firmu, kas saņēmušas licences no pilsētas domes, taču neievēro likumdošanu par pasažieru pārvadājumiem. “Nozares sakārtošana neprasa finansiālus ieguldījumus un tā būtu izdevīga visiem, jo sabiedrība saņemtu kvalitatīvu pakalpojumu, tiktu uzlabots valsts tēls, jo netiktu apkrāpti ārzemju viesi, vairāki tūkstoši taksometru vadītāju varētu strādāt sakārtotā vidē, par savu darbu saņemot prognozējamu atalgojumu, nomaksātus nodokļus un sociālās garantijas, uzņēmēji varētu strādāt rēķinoties ar esošo likumdošanu un plānot uzņēmējdarbību,” teikts atklātajā vēstulē.
LABA min, ka daudzi taksometru pakalpojumu sniedzēji vēlētos ievērot likumu, bet to nevar, jo izveidota nevienlīdzīga konkurence un tiem, kas sāks legāli nodarbināt darbiniekus vai maksāt nodokļus, draud bankrots, jo izdzīvos negodīgākie.
Rīgā ir 78 licencētas taksometru firmas un 1 692 taksometri. LABA ir viena no taksometru vadītāju arodbiedrībām.