Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +8 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Tilts atdzīvina zemi

Lai līdz ar Dienvidu tilta pabeigšanu Pārdaugavas nekustamie īpašumi kļūtu pievilcīgāki,
būs jāuzlabo infrastruktūra


Dārgākā satiksmes objekta apzīmējumu nopelnījušais Dienvidu tilts var kļūt ne tikai par īslaicīgu atelpu Daugavas šķērsojumu satiksmes sastrēgumos degunu līdz kaulam izurbinājušajiem šoferiem, bet arī par papildu attīstības stimulu jau visai pieprasītajiem Pārgaugavas nekustamajiem īpašumiem. Straujāko attīstību jaunās satiksmes dzīslas iespaidā Dienas aptaujātie eksperti paredz tilta trasei tuvējā teritorijā aiz Rīgas robežas, jo daudz kas būs atkarīgs no slodzei atbilstīgas pievadceļu sistēmas, lai pie tilta neveidotos "korķi".

Rīgas teritorijas plānojums līdz 2018.gadam paredz saglabāt Ziepniekkalna privātmāju rajonu un lielo ielu apkaimē veidot jaukta tipa apbūvi, Dienu informēja Rīgas pilsētas attīstības departamenta preses sekretāre Marija Ābeltiņa. Kā ziņots, Torņakalnā pacelsies jaunais Rīgas pašvaldības un valsts iestāžu administratīvā centra komplekss. Nekustamo īpašumu projektu attīstītāju asociācijas vadītājs Ilvars Metnieks prognozē, ka Dienvidu tiltam piegulošās teritorijas līdz ar tā uzbūvēšanu kļūs nozīmīgākas un nekustamā īpašuma tirgus te aktivizēsies.

Teju jau apgūtas


Arco Real Estate valdes priekšsēdētājs Aigars Šmits gan Dienai norāda, ka jau tagad šīs "vietas ir apgūtas", jaunus komercobjektus tilta tuvumā nav kur būvēt, arī Baloži un Ķekava ir biezi apdzīvotas vietas. Tam piekrīt Colliers International mārketinga direktore Margita Otto: "Pieprasījums te ir augsts, bet brīvu, būvniecībai derīgu zemesgabalu - maz, lai gan vieta ir stratēģiski ļoti izdevīga, vienlaikus tuvu Rīgas centram un šosejai A7."

Par darījumu apbūves pionieri šajā teritorijā uzskatāma SEB Unibankas centrālā ēka uz Rīgas pilsētas un Ķekavas pagasta robežas, netālu labā vietā ir Valdo biroju ēka. M.Otto gan norāda - neraugoties uz komercplatību milzīgo pieprasījumu, pircējiem un nomniekiem noteicošais kļūst kvalitāte, tāpēc tikai laba vieta vien negarantē peļņu. Šajā apkaimē vairākus gadus darbojas VP Market loģistikas centrs, tikko atvērts Dominante biznesa parks pie Bauskas šosejas, turpat netālu sākusies NCC Property biznesa parka būve, pie vecās Jelgavas šosejas top Dommo loģistikas centrs. Latio speciālisti uzsver, ka topošo biznesa parku būvei jaunās satiksmes maģistrāles tuvums bijis galvenais faktors vietas izvēlē. Arī Pārdaugavā topošo daudzdzīvokļu namu projektu attīstītāji tilta gaidāmo pabeigšanu min kā vienu no argumentiem teritorijas pievilcībai, novērojis Latio Āgenskalna nodaļas vadītājs Atis Skrastiņš. Te top vairāki lielie projekti - Dienvidu pakavs, Dignājas nami, Bišumuiža, Dienvidu metropole.

Kustība neliela


A.Šmits paredz, ka jaunā tilta būve izraisīs infrastruktūras attīstību: "Ja no Pārdaugavas var ērti un ātri tikt līdz Rīgas centram un mājoklis nav pašā tilta tuvumā, interese par šādiem projektiem radīsies." Savukārt Latio komercīpašumu speciālists Undalgs Mētra secinājis, ka "tilta tuvumā esošie nekustamie īpašumi, pēc pārdevēju domām, kļūst vērtīgāki, taču pircēji vēl nesteidzas to akceptēt". Spekulatīvie darījumi šajā rajonā neesot novēroti.

Interese par mājokļiem te pamazām pieaug, bet straujākai attīstībai vajadzīgs tilta savienojums ar Ziepniekkalna ielu un Vienības gatvi, kā arī Ķekavas apvedceļa izbūve, skaidro tirgus dalībnieki. A.Skrastiņš teic - pircējs tik tālā nākotnē negrib raudzīties, tāpēc tirgus aktivitāte te mainīsies pēc tilta būves beigām, kad būs redzami visi rajona plusi un mīnusi. "Cilvēki uzmanās ar jauna mājokļa iegādi, jo nereti dzirdama negatīva pieredze, priekšlaikus pērkot īpašumu par perspektīviem dēvētos rajonos," saka eksperts.

Viss pa rokai


"Mūsu uzņēmums tilta trases apkaimē attīsta vairākus dzīvokļu projektus, jo zemi Vienības gatves un Ozolciema ielas krustojumā pirms dažiem gadiem iegādājāmies, jau rēķinoties ar plānoto tilta būvi," Dienai atzīst Urban Art līdzīpašniece Laimdota Šnīdere. Viņa domā, ka apkaime gar tilta trasi uz pilsētas pusi, kur slejas Ziepniekkalna dzīvojamais rajons, arī turpinās augt kā mājokļu teritorija, jo tur ir piemērota sociālā un transporta infrastruktūra. "Tilta ārējo loku redzu kā izdevīgu biroju un biznesa parku celtniecībai, jo tur ir labi pieslēgumi satiksmes mezgliem, dzelzceļš. Līdz ar tilta pabeigšanu interese par šīm teritorijām augs, ceļot arī cenu," paredz eksperte.

I.Metnieks šī rajona nākotni redz kā jauktu pilsētas apbūvi, jo apkārtne ir zaļa. "Te dzīvokļus labprāt pirks pilsētnieki ar aktīvu dzīvesveidu, kam patīk, ka viss ir pa rokai - tuvumā būs darbavieta, pakalpojumu, tirdzniecības un izklaides centri, sociālā infrastruktūra. Iespējams, ka lielie uzņēmumi te varētu iegādāties dienesta dzīvokļus saviem darbiniekiem," uzskata speciālists.

Vecais grābeklis


Uzņēmējus gan māc bažas, vai tilta būvētāji neuzkāps uz vecā grābekļa - Diena jau rakstīja par satiksmes ekspertu teikto, ka Daugavas tiltu sastrēgumus galvenokārt rada nepietiekamā pievadceļu kapacitāte. Tāpēc Dienvidu tilta Pārdaugavas apkaimes attīstība būs cieši saistīta ar infrastruktūras pilnveidošanu pie lielajām būvēm, Dienai uzsver M.Otto. Dienvidu tilta trešo posmu Vienības gatve - Bauskas iela plānots pabeigt 2012.gadā, bet "daudz kas ir atkarīgs no tā, kā tiks risināta nobraukšana tilta pirmajā posmā, jo pēc tā spriedīs par tālāko". Pērn uz 1000 iedzīvotājiem Latvijā bija 362 automašīnas, bet padomju laikā būvēto ceļu mezgli aprēķināti satiksmes blīvumam - 60 automašīnu uz 1000 iedzīvotājiem, tātad to caurlaidība sen vairs nav pietiekama.

A.Šmits ir kategorisks: "Jaunā tilta būvniecība ir tikai kā ugunsgrēka dzēšana, tā atrisinās vien to, lai auto plūsma pāri Rīgas tiltiem vispār nesastingtu. Netop neviens jauns ceļš, nav lielu industriālo objektu, izņemot vienīgi VIA Baltica paplašināšanu. Ir ļoti svarīgi saprast, kā no tilta Pārdaugavas pusē tiks novirzīta automašīnu plūsma, jo tā joprojām būs liela, un nav zināms, vai arī tur neveidosies "korķi", kas noteikti nesaistīs cilvēkus apmesties uz dzīvi šajā vietā."

Rīgas dome sadarbībā ar Satiksmes ministriju izveidojusi darba grupu, kas kopš pagājušās nedēļas vērtē plānoto jaunā tilta transporta plūsmu, lai vēl pagūtu izveidot atbilstīgu pievadceļu un nobrauktuvju sistēmu, kas neradītu sastrēgumus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas