Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Topošā Sarkandaugavas pārvada šķērsošana varētu būt par maksu

90,8 miljoni latu — atbalstīt tik lielas summas izdošanu par pārvada būvniecību pār Rīga—Skulte dzelzceļa līniju, Rīgas domes satiksmes komitejas deputāti otrdien nebija gatavi. Projekta attīstītāju piedāvājums paredzēja domei pašai ņemt būvniecības kredītu uz 15 gadiem ik gadu atmaksājot bankai aptuveni 6 miljonus latu.

Tā vietā deputāti uzdeva attīstītājiem trīs nedēļu laikā sagatavot ziņojumu par iespēju tilta šķērsošanu noteikt par maksu, tādejādi paredzot iespēju naudu atgūt. Vadoties pēc Rīgas domes datubāzē pieejamās informācijas, _Diena _jau pagājušajā nedēļā rakstīja, ka pašvaldības uzņēmums _Transporta infrastruktūras attīstība_ (_TIA_) piedāvā divus Sarkandaugavas pārvada realizēšanas modeļus — privātās un publiskās partnerības (PPP) modeli un publisko iepirkumu. Pēc _TIA _aprēķiniem PPP modelis izrādītos neizdevīgāks (aptuveni 85,8 miljoni, nerēķinot maksājumus bankai), jo privātais investors vēlētos gūt peļņu un paietu par 17 mēnešiem ilgāks laiks būvniecībai. Tādēļ ilgtermiņā labāks esot publiskā iepirkuma variants, kam bankas maksājumi ir zināmi un sastādītu ap 32,3 miljoniem latu no minētās summas 90,8 miljoniem latu.Iepazīstinot satiksmes un transporta lietu komitejas deputātus ar paveikto, _TIA _pārstāvji šos finansējuma apjomus bija izņēmuši ārā no sākotnējās prezentācijas un tikai pēc vairākkārtīgiem deputātu jautājumiem piekrita nosaukt plānoto būvniecības summu. To izdzirdot Edmunds Krastiņš (TP) norādīja, ka 2006.gadā, kad sākotnējais lēmums par pārvada būvniecību tika pieņemts, izmaksas sasniedza tikai 10 miljonus. Uzzinot, ka pārvads lielākoties nepieciešams Rīgas brīvostas vajadzībām, deputāts Mihails Kameņeckis (_SC_), kurš pats ir arī ostas valdes loceklis, ierosināja no tranzīta pārvadātājiem iekasēt maksu par pārvada šķērsošanu. Deputāts E.Krastiņš atbildēja, ka nevajag aprobežoties tikai ar smagajām mašīnām un naudu prasīt no visām. Rīgas pašvaldībai nav jāmaksā par to, lai Pierīgas iedzīvotāji, kas savus nodokļus nemaksā galvaspilsētā, varētu ātri nokļūt uz darbu, sacīja deputāts. Arī citi komitejas locekļi viņu atbalstīja.Komitejas priekšsēdētājs A.Požarnovs diskusiju laikā vērsa uzmanību uz to, ka summas konkursa rezultātā vēl var mainīties, bet projektu nepieciešams virzīt uz priekšu, jo šajā vasarā iztecēs tā izpildes termiņš. Deputāti nobalsoja par jautājuma tālāku nosūtīšanu finanšu komitejai, kā arī uzdeva TIA izstrādāt ziņojumu par maksas ieviešanu pārvada škērsošanā. _Diena _jau rakstīja, ka objekta būvi paredzēts sākt šī gada beigās un pabeigt 2010.gadā. Pārvads galvenokārt ļaus novirzīt smagās kravas automašīnas no Viestura prospekta tieši uz ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā pāri dzelzceļam, apejot Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu, kurā esošā dzelzceļa pārbrauktuve lielās noslogotības dēļ ir galvenais sastrēgumu rašanās iemesls. Tādejādi tranzīta plūsmu, kas pēc ekspertu domām šajā vietā pieaugs par vairāk nekā divas reizes, caur Sarkandaugavas māju rajonu varētu samazināt par 80%.Pret pārvada celtniecību aktīvi iebilda Viestura prospekta 97 nama iedzīvotāji, jo viņu logu priekšā cauru dienu braukās smagās mašīnas. A.Požarnovs komitejas sēdē norādīja, ka ar iedzīvotājiem panākta vienošanās, ka viņi nodibinās biedrību un šo māju kā vienu no pirmajām iekļaus pašvaldības programmā māju siltināšanai un logu nomaiņai.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas