Turklāt satiksmes pārvada ikdienas uzturētājs SIA Rīgas tilti, veicot plānotās apskates, ziņo par tehniskā stāvokļa pasliktināšanos, otrdien Satiksmes un transporta lietu komitejā informēja Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns.
2011.gada septembrī uz satiksmes pārvada izveidojusies liela bedre - izdrupums, kuras rašanās cēlonis bija laiduma sijas plātnes daļas betona sabrukšana, radot ļoti bīstamu situāciju satiksmes drošībai. Atkārtoti šāda veida bedre izveidojās šā gada pavasarī. Arī satiksmes pārvada deformācijas šuvju tehniskais stāvoklis ir kritisks un var radīt avārijas situāciju.
Šā gada maijā Satiksmes departaments pasūtījis SIA Inženierbūve veikt satiksmes pārvada ārkārtas speciālo inspekciju. Speciālisti konstatējuši, ka satiksmes pārvada stāvoklis ir uzskatāms par kritisku - konstatēto bojājumu apjoms ir būtiski pazeminājis konstrukcijas nestspēju, kā arī apdraud vispārējo satiksmes drošību un komfortu. Lai saglabātu satiksmes pārvada ilgizturību, nekavējoties ir nepieciešams veikt remontdarbus esošo defektu novēršanai.
Lai līdz renovācijas uzsākšanai neizveidotos bīstama situācija satiksmes dalībniekiem, sadarbībā ar ekspertiem un atbildīgajām institūcijām nolemts uz pārvada noteikt ātruma ierobežojumu 40 kilometri stundā. Tuvāk tilta asij - kreisajā braukšanas joslā - aizliegs kustību transportlīdzekļiem, kuru pilna faktiskā masa pārsniedz 30 tonnas un ass slodze pārsniedz 6 tonnas, bet labajā malējā braukšanas joslā aizliegs pārvietoties transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa pārsniedz 3,5 tonnas.
Tiltam tiks veikts regulārs monitorings, pieaicinot neatkarīgu sertificētu ekspertu. Šādi ierobežojumi ilgs apmēram vienu gadu vai līdz brīdim, kad tiks pabeigti Satiksmes pārvada renovācijas pirmās kārtas darbi.
Ulmaņa gatves satiksmes pārvads pār dzelzceļu nodots ekspluatācijā 1982.gadā. Tā ekspluatācijas laikā ir veikti uzturēšanas darbi, lai novērstu avārijas situācijas, bet kapitāli remontdarbi nav veikti.
2002.gadā pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma SIA "Inženierbūve" veica Satiksmes pārvada speciālo inspekciju, kuras slēdzienā tika minēts, ka, lai saglabātu Satiksmes pārvada ilgizturību, tuvāko divu gadu laikā nepieciešams veikt remontdarbus. Pamatojoties uz šo slēdzienu, departamenta darba plānā tika iekļauta satiksmes pārvada renovācijas projektēšana, un 2008.gadā tika piešķirts finansējums satiksmes pārvada renovācijas tehniskā projekta izstrādei.
Projekts ir akceptēts Rīgas pilsētas Būvvaldē 2009.gada 14.maijā. Pēc departamenta pieprasījuma Būvvalde pagarināja akceptētā projekta derīguma termiņu, kas nozīmē, ka satiksmes pārvada renovācijas darbi jāuzsāk līdz 2013.gada 14.maijam.
Saskaņā ar Satiksmes pārvada renovācijas projekta autoru sastādīto darba daudzuma izmaksu sarakstu tā realizācijai ir nepieciešami aptuveni 4,5 miljoni latu. Darbi jāveic vienā būvniecības sezonā, tādēļ iepirkums jāizsludina vēl šogad, lai 2013.gadā nekavējoties tiktu uzsākti renovācijas darbi.
Satiksmes departaments ir sagatavojis līdzekļu pieprasījumu no programmas "Mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām", kas paredz ielu seguma periodiskajai atjaunošanai paredzēto finansējumu 1 218 700 latu novirzīt pārvada remontam. Kā ziņots, šo naudu Satiksmes un transporta lietu komiteja 8.maijā paredzēja deformāciju šuvju nomaiņai tiltam pār Mīlgrāvi, autobusu pieturvietu rekonstrukcijai Ulmaņa gatvē starp Vienības gatvi un Telts ielu, gājēju pārejas ierīkošanai dzelzceļa posmā Zasulauks-Priedaine, kā arī Komētas ielas grāvja savienojuma ar Mūkusalas ielas lietusūdens kanalizācijas sistēmu rekonstrukcijai un Tadenavas ielas un Gatiņa ielas rekonstrukcijai.
Komitejas deputāti otrdien atbalstīja departamenta ierosinājumu šos darbus atlikt un tiem paredzēto finansējumu piešķirt satiksmes pārvada remontam, taču jautājums vēl tiks virzīts skatīšanai Finanšu un administrācijas lietu komitejā.
Pārējo finansējumu departaments plāno pieprasīt pašvaldības budžeta grozījumos šā gada rudenī vai iekļaut 2013.gada budžeta prioritāro objektu sarakstā.