Tā kā
sabiedriskā transporta josla beigsies pirms Zemitānu pārvada krustojuma
ar Pērnavas ielu, visiem transportlīdzekļiem, kas vēlas braukt taisni
pilsētas centra virzienā, būs iespējams pārkārtoties divās braukšanas
joslās un kreisā pagrieziena veicēji uz Zemitānu tilta netraucēs
pārējiem vadītājiem. Līdz ar sabiedriskā transporta joslas izveidošanu
tiks uzstādītas arī ceļa zīmes, kas aizliedz transportlīdzekļu
apstāšanos Aleksandra Čaka ielā posmā no Pērnavas ielas līdz Ērgļu
ielai virzienā uz centru. Šāds risinājums atvieglos pārējo
transportlīdzekļu kustību, nobraucot no pārvada un sniegs iespēju
automašīnu satiksmei turpināt ceļu taisni pa divām braukšanas joslām.
SIA ''Rīgas satiksme'' informē, ka pilsētas sabiedriskajam transportam paredzētais laiks pārvada šķērsošanai ir divas minūtes, bet šobrīd sastrēgumu stundās pārvada šķērsošana ilgst pat no 15 līdz 22 minūtēm. Zemitānu pārvadu šķērso 18. un 23. maršruta trolejbusi, 5. un 49. maršruta autobusi, kā arī 218., 220., 222., 270. un 280. maršruta autobusi.
Ja ar vienu automašīnu Rīgā pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, aizņemot aptuveni 8 kvadrātmetrus ielas platības, tad pēc Rīgas pašvaldības SIA ''Rīgas satiksme'' datiem katra pilsētas sabiedriskā transporta vienība pārvadā aptuveni 700 pasažieru dienā, teorētiski vienam pasažierim aizņemot aptuveni 1,5 kvadrātmetrus ielas platības. Rīgas pašvaldības SIA ''Rīgas satiksme'' apliecina, ka esošās sabiedriskā transporta joslas sniedz pozitīvu rezultātu un samazina sabiedriskā transporta grafiku izpildes kavējumu.
Kā ziņots, sabiedriskais transports Rīgā ir noteikts par prioritāti. Zemitānu pārvads ir viena no vietām, kur 2007. gadā pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma izstrādātajos priekšlikumos ir paredzēta sabiedriskā transporta joslas izveide. Šīs joslas ierīkošanu šogad martā ir atbalstījusi Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja.