Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +11 °C
Daļēji saulains
Ceturtdiena, 3. oktobris
Ilizana, Elza

Valmierieši skaita ūdens patēriņu internetā

Aizpildīt veidlapu un nosūtīt to uz norādīto elektronisko pastu — sākot ar pagājušo trešdienu, tik ātri un ērti Valmieras iedzīvotāji var nodot ūdens skaitītāju rādījumus. Atšķirībā no Rīgas, kur šāds pakalpojums pieejams jau trīs gadus, bet iedzīvotāju atsaucība ir maza, Valmierā tam pieteikušies vairāki desmiti iedzīvotāju. "Ir svarīgi dzīvot līdzi laikam," Dienai uzsver SIA Valmieras ūdens sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Kazuša

Patlaban ir vairāki veidi, kā noteikt ūdens skaitītāju rādījumus. Visbiežāk cilvēki paši aizpilda uzskaites grāmatiņu un pēc tam aprēķina maksu par izlietoto ūdeni vai noraksta skaitītāja rādītājus un dodas uz namu pārvaldi, kur aprēķina maksu.

I.Kazuša stāsta, ka iniciatīva par e–sistēmas ieviešanu nāca no Valmieras ūdens vadības: "Ideju realizējām ļoti ātri — tā neprasa daudz laika un līdzekļu, bet drīzāk darbinieku vēlmi strādāt labāk." Jaunā sistēma darbojas ļoti vienkārši — pilsētas domes portālā jāaizpilda veidlapa, norādot tajā ūdens skaitītāju rādījumus, un jānosūta uz uzņēmuma e–pastu. Galvenās pakalpojuma priekšrocības ir ātrums (rēķins tiek atsūtīts aptuveni stundas laikā pēc rādījumu saņemšanas) un pieejamība (iespējams nosūtīt informāciju jebkurā dienā un laikā). Informācija par jaunu pakalpojumu, kuram jau pieteikušies vairāki desmiti klientu, tika izplatīta ar vietējo masu mediju starpniecību. "Protams, ka arī mums būs ērtāk, jo varēsim ietaupīt uz telefona, pasta u.c. pakalpojumu rēķina," piebilst I.Kazuša.

Taču Valmiera, izrādās, nemaz nav pirmā pilsēta, kas piedāvā izmantot moderno tehnoloģiju iespējas. SIA Rīgas ūdens preses sekretārs Artūrs Mucenieks Dienai apgalvo, ka galvaspilsētas iedzīvotāji to var darīt jau trīs gadus, taču atsaucība ir neliela. Viņš atzīst, ka iemesls tam varētu būt sabiedrības neinformētība. "Iespējams, vajadzēja vairāk informēt klientus, tomēr tagad to nedarīsim, jo negribam cilvēkiem sajaukt galvu," saka A.Mucenieks. "Līdz jaunajam gadam plānotas lielas pārmaiņas klientu apkalpošanas jomā." Uzņēmums, piemēram, gatavojas nodrošināt iespēju ūdens skaitītāju rādījumus ierakstīt tā mājaslapā, kā arī atvērt mūsdienīgu klientu apkalpošanas servisa centru.

Iespēju ieviest e–sistēmu apsver arī SIA Liepājas ūdens, taču, kad tas varētu notikt, uzņēmuma pārstāve Zigrīda Niedola nezina. "Mums ir sava sistēma, un mēs neforsējam kaut ko jaunu," savu nostāju šajā jautājumā pauž SIA Rēzeknes ūdens pārstāvis Vitālijs Sarkans. SIA Jelgavas ūdens pārstāve Ruta Jēkabsone atzīst, ka pagaidām uzņēmums par to vispār nav domājis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas