Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Vecrīgas aizsardzībai izveido darba grupu

Pašvaldība varētu mainīt satiksmes organizēšanas shēmu vecpilsētā un piebremzēt maksas stāvvietu noteikšanu. Lai gan pašvaldība no šodienas ir tiesīga Vecrīgā izveidot paaugstinātas maksas autostāvvietas, to ieviešana varētu notikt ne ātrāk kā trīs mēnešos. Stāvvietu apsaimniekotāja — pašvaldības SIA Rīgas satiksme — preses sekretāre Iluta Bērziņa informē, ka tik ilgs laiks nepieciešams, jo uzņēmumam vispirms jāizstrādā satiksmes organizēšanas projekts.

Saskaņā ar to tiks noteikts, cik daudz stāvvietu drīkst ierīkot. Taču nav izslēgts, ka satiksmes ierobežošanai vecpilsētā pašvaldība izvēlēsies kādu citu risinājumu — nākamnedēļ sanāks darba grupa, kas spriedīs par kultūras pieminekļa turpmāku saglabāšanu. Stājas spēkā noteikumi No trešdienas stājušies spēkā grozījumi Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumos, kas paredz izveidot stāvvietas, kurās par pirmo stundu maksa būs pieci lati, bet par katru nākamo — astoņi, liecina publikācija oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Bez maksas autostāvvietas varēs izmantot no pulksten 24.00 līdz 6.00, pārējā laikā tāda iespēja nav paredzēta nevienam. Iedzīvotāji, kuru mājas tuvumā būs šīs stāvvietas, varēs izmantot abonementu, kas mēnesī maksās 60 latu. Šādu abonementu varēs saņemt ne vairāk kā vienu uz vienu dzīvokli. Tik augsta maksa noteikta, lai autovadītāji nebūtu ieinteresēti novietot automašīnu ilgstošai stāvēšanai Vecrīgā, iepriekš pamatojusi pašvaldība. Jāatgādina, ka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns (TP) neatbalstīja īpašā režīma zonas statusa pagarināšanu Vecrīgai, — tas iepriekš ļāva pašvaldībai kontrolēt satiksmes plūsmu vecpilsētā, iekasējot no autovadītājiem iebraukšanas nodevu. E.Zalāns uzskata, ka statusa sākotnējais nolūks samazināt autotransporta kustību Vecrīgā nav sasniegts. Tādēļ janvārī pašvaldībai nācās pacelt iebraukšanas barjeras un to vietā ieviest citus ierobežojumus — caurbraukšanas aizliegumu, jaunas gājēju ielas un mazāku stāvvietu skaitu. Šīs izmaiņas neapmierināja ne Vecrīgas iedzīvotājus, ne tur strādājošos, ne operatīvos dienestus. Komplekss risinājums Drīzumā valdība varētu piešķirt pašvaldībām tiesības lemt par īpaša statusa zonu izveidošanu savā teritorijā. Tādējādi dome varēs lemt, kā risināt satiksmes jautājumus Vecrīgā, par vienu no iespējām neizslēdzot arī barjeru sistēmas atjaunošanu. "Nedomāju, ka tagad steiga būs ar maksas stāvvietu veidošanu. Viss tiks risināts kompleksi," saka satiksmes un transporta lietu komitejas preses sekretārs Dzintars Zaļūksnis. Darba grupa, kuras uzdevums būs risināt ne tikai ar satiksmi, bet arī ar Vecrīgas aizsardzību saistītus jautājumus, uz pirmo sēdi sanāks nākamtrešdien. Tajā būs pārstāvēti dažādu nozaru speciālisti un to vadīs vides komitejas priekšsēdētājs Dainis Īvāns (LSDSP), kurš iepriekš Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomei solīja šādu grupu veidot.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas